Drömmar...

Vita hus med ljusblåa kupoler. Doft av oliver och heta
sandstränder. En liten hamn och ett kvarters fik som
serverar meze och ouzo. Lösa hundar som springer
i kapp och äldre herrar som sitter utanför sina söners
krogar och butiker. Ja just där önskar jag att jag vore
efter denna regniga och trista dag. Mycket att ta igen på
jobbet efter några dagars frånvaro. Höstdeppet rycker
tag i en. Man drömmer sig bort. Sitta i Grekland och skriva
en bok eller som jag brukar säga, vid Gardasjön.
En vacker dag kommer jag göra det. Sitta vid ett hav och
skriva min roman som jag skall skicka in. Inte som med
de två romaner som jag har lagt i byrålådan.
Men det blir nog när barnen är vuxna som jag tar timeout
utomlands och skriver min roman. Man måste få
drömma sig bort.

Eller tänka på de vackra höstdagarna som vi kan ha.

För vissa dagar sticker solen fram mellan molnen och man blir
gladare i kropp och själ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0