Morgon stund...

Har guld i mun.
Sitter på altanen med en kaffekopp. Strålarna bränner
på mitt skinn. Inifrån lägenheten hörs ett bluddrande ljud.
Blip, blopp plupp antagligen från ett facebookspel. Grannen
låser upp sin cykel och drar den över grusgången.
Fåglarna kvittrar och flyger kapp ovanför mitt huvud. Störtdyker
ner i stuprören och krafsar runt med grenar.
Ser ner på min nakna ben som fortfarande är behov av en rejäl
solbränna och omsorg.
Vinden fångar upp från och till mitt oborstade hår.
Snart dags för välbehövlig dusch. Tvätthögen i källaren växer då alla
familjemedlemmar åter är på plats. Efter 7 dagars arbetsdagar på
raken känner jag mig ganska trött.
Som en ensam sten har man farit runt och vårdat på på alla möjliga platser. Vi har väldigt låg
bemanning. Ungefär hälften av sjuksköterskorna. Men inga arbetsuppgifter har tagits
bort. Utan bara jobba och slita och hoppas att inget går fel. Men jag har
fått mina raster och inte mycket övertid. Så jag får vara nöjd.
Förhoppningsvis blir man inget monster i helgen för man är sliten.
Detta monster finns på Äventyrslandet i Halmstad för er som undrar.
Livet har sina olika former. Det sägs att vi stöpta ur samma form.
Snart är alla tillbaka från sina semestrar och vardagen blir sig lik.
För barnen är inte sommarlovet över ännu. Får bli att packa cyklarna och dra mot stranden
i eftermiddag.
Små lätta moln på himlen tillsammans med en kopp kaffe ger verkligen guld i mun.
Ha en underbar dag alla.
Ps jag vet inte varför texten ser så konstig ut för tiden. De har ändrat något på bloggen.
Men tyvärr kan jag inte justera texten. För att se bra ut innan det läggs ut. Hör av er om ni
vet varför texten blir så.
 
 

Kommentarer
Postat av: Moncan

Vad fint du skriver! Vilken jobbig start efter semestern att vara så underbemannade.
Kram!

2012-08-06 @ 17:51:22
Postat av: Carina

Tack Monica. Jag är så glad att du läser och kommenterar. Kram

2012-08-08 @ 15:55:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0