Jul jul men inga tomtar....

Snön yr och ligger vit. Alla stressar och klagar. Precis som det ska vara. De senaste dagarna har jag känt mig lite som Scrooge i Dickens julsaga. Varför ska man fira jul och alltid är trist och jobbigt. Tänkte kanske ett julbord skulle få mig att må bra och få mig i julstämning. Sagt och gjort så bokade vi bord på Wild West. Nu är jag proppmätt och jäser i soffan. Ungarna fick sig en läxa om fattiga och hungriga barn i Afrika. Hur kul är det när ett barn bara äter brödet och den andra äter majs, rostad lök och prinskorv. Kändes ungefär som Sunes jul där ena ungen bara åt potatis. Man får skylla sig själv när man släpar ut dem på julbord. Mina barn gillar mest pizza och Chicken nuggets. Wiktor är bättre på att äta och njuta av mat i alla fall. Tur att någon uppskattar den goda maten. För gott var det och lite julglad har jag blivit.
Lite nya kläder dagen till ära.
Ny entre på Wild West.
Tomten dök upp. Casper gnällde för han fick inte samma julklapp som Jasmine. Suck vilka bortskämda barn man har.
Söt liten tomtenissa bjöd på lite dansshow.
Jasmine fick prova på tjurridning.
Nu skrev jag i överskriften inga tomtar och då syftar jag på barnens skola där man inte skall ha tomtar eller pepparkaksgubbar i luciatåget. Jättetråkigt.
Annars har jag börjat jobba 50% och det går framåt. Förutom att Casper fick maginfluensan så har vi haft en bra vecka. Det blir bättre och bättre med masken. Häromdagen var vi till ögonläkaren. Han har ju klagat på dålig syn. Eftersom hans sjukdom kan påverka ögonen och synen så var jag lite nervös. Men han hade bara dålig syn och ska få glasögon.
 

Kommentarer
Postat av: Solveig och pappa

Så roligt att ni gick på lokal och festade. Det kan verkligen behövas i vintermörkret. Du ser fin ut i dina nya kläder. Kram

2012-12-11 @ 14:18:57
Postat av: Carina

Carina, tack Solveig och pappa. Kram till er med.

2012-12-11 @ 14:48:14
Postat av: Moncan

Skrev ett långt argt inlägg här om det där att inte ha tomtar och pepparkaksgubbar med i luciatåget. Här i stan tror jag dom har tagit bort det från skolorna helt. Jag r s´å arg över det där. Skulle nästan vilja starta ett uppror på facebook men det törs jag inte för då får jag väl alla mina vänner som är politiskt korrekta emot mig, och vem vet, kanske man förlorar jobbet till och med....
Jag är inte rasist och har varit fruktansvärt förälskad i en mörkhyad kille för många år sen. Du vet nog vem för det fanns ju inte så många att välja på :-D Jättesnygg och häftigaste killen i stan :-)
Nåja, jag säger fortfarande fel ibland och råkar säga negerboll istället för chokladboll... vilken hemsk människa jag är!(och inte riktigt vid mina sinnens fulla bruk för så här ilsken brukar jag ju liksom inte bli....)
Nåja nu kommer det viktigaste i denna kommentar:
ERA BARN ÄR INTE INTE INTE BORTSKÄMDA!
Massa kramar!

2012-12-12 @ 16:47:23
Postat av: Carina

Jo det är bortskämda i bland men mest på ett snällt visst.De är nog som de flesta svenska barn. Det blev ett fint lussefirande ändå utan tomtar o pepparkaksgubbar. Men konstigt att inte lärarna kan lösa den situationen. Wiktor ska få vara tomte i morgon så det känns som en liten seger. Kram

2012-12-12 @ 19:44:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0