Mini, moments och en macka.

Ja livet är fyllt av ögonblick eller moments som det
heter på engelska. Båda trevliga och kanske ögonblick
man helst vill glömma och sjunka genom marken av.
Helgen har varit fylld av trevliga moments.
Richard Tholin, vår ordförande i fotoklubben hade vernissage
och delade med sig av sina moments på Kuben
i Falkenberg i går. En fotoutställning som
heter Enjoy the moment.
Richard är en duktigt och etablerad fotograf.
Många fina bilder på artister och från Tall ship Races
och Stockholm. Absolut värd resan ända till
Falkenberg och besöka. Jag och fotokompisen Lena
åkte dit med mina mina kids. Inte riktigt samma sak
och gå runt med mina busiga barnen. Men det blev
en mycket trevlig stund i Falkenberg.

Richard framför sina snygga och inspirerande bilder.

En promenad bredvid Ätran som vi naturligtvis kallade Nissan typ 100 gr.
Ser ni något som sticker fram i ena hörnet på bron? Inte?

Där var det något. En liten busig kille som sprang iväg.

Jasmine njöt av solen och poserade fint framför kameran som vanligt.

En skuggig bild?
När vi går förbi kyrkogården frågar Jasmine:
-Varför har han en macka med sig i graven?
-Va?
-Ja det står: Vilar här med sin maka.
Inte lätt att hänga med i stavningen på saker ibland.
Men som sagt en mycket trevlig dag.
På kvällen bjöd kompisarna Maja och Mats på god middag
och sällskap.

En annan stor händelse denna vecka är att denna lilla flickan
har kommit till världen. 2012-01-11 kl 08.20
Kompisen Anna fick sitt sjunde barn.
En liten flicka som heter Mini. Jättesöt men lite misstänksam mot
mina blixtrar på kameran. Välkommen lilla Mini.

En snygg solnedgång lyckades jag fånga i rätt ögonblick idag när
jag lämnade barnen hos sin pappa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0