Från hundra till noll...

Ja det är väl lite som livet i sig är och Casper fungerar.
Man har hundra procent full rulle och sedan går man
ner i ett nollstadium.
Full rulle i helgen med flera som tog studenten.
Vi skulle gå till 3 stycken i fredags men vi hann bara
med 2.
Först blev det Claudia  som firades på Pios uteservering.
Får säga att de bjöd på supergod mat.
Regnet stod som spön i backen och vi satt
visserligen under tak men lite kallt var det

Bra med en pappa som har restaurang. Jörgens bror om ni undrar.

Skönt att ha mamma med sig tycker Jörgen. Jättetrevlig student på Pio.

Sedan var det dags att fira Jörgens systerdotter Fanny. Som hade varit
så duktig och fått stipendium för sina goda insatser i skolan. När jag
tog student för 25 år sedan så fick jag också ett stipendium för mina
goda insatser, det ni.
Det var skönt att sitta i en mysigt hus och njuta av värmen och gott
sällskap. Även om vi var mätta så slank det ner lite av den underbara
buffé i våra magar. Gud vilken god paj vi fick där.
Vi nästan rullade hem av all mat och dryck.
Ursäkta att jag inte tog med mig min systemkamera. Bara mobilfoton i bloggen idag.

Igår åkte vi till Göteborg och det var dags att träffa en lungläkare
och få svar på testen som vi gjorde i april. Ni vet han sov med slangar.
Ja som ni redan vet så är ju inte hans andning bra. Han har bara 58
procent andningskapacitet. Nästan hälften vad vi andra har. På natten
har han andningsuppehåll. Vi har normalt 1 st uppehåll i timmen. Har
man över 5 så måste man göra något åt det. Casper har 7 uppehåll.
Det är därför han är så trött på morgonen. Efter sommaren blir
vi kallade igen till Göteborg för han ska få en andningsmask att ha på
natten. Denna lilla knatte ger oftast 100 procent energi och hoppar
och studsar för att sedan gå ned till 0. Får lov att säga att det
stor skillnad med rullstolen. I går när vi var och handlade så satt
han i rullstolen och sedan när vi kom hem så var han jättepigg.
Istället för att lägga sig på soffan så sprang han ut och hade så
mycket energi hela kvällen. Underbart att se.

Min söta lilla smurf. Självklart kollade vi på matchen igår.

Alla var vi taggade.
Jasmine gick också från 100 till 0 i går. Feber och halsont igen. Nyligen avslutat
penicillinkur. Vi har fått tid till doktorn i eftermiddag.
Känns stressigt att vara hemma när man går på semester nästa vecka
och behöver fixa en massa saker innan man går. Men det får bli som det blir.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0