Mossgrönt...

Ikväll har jag glidit ned i min svarta divan soffa med
datorn i knät och kameran vid sidan om.
Har ett par gräsliga mossgröna joggingbyxor med
rosa slits på sidan från gekås på mig. De är helt utan
passform och verkligen asfula. Mitt ansikte är
blekt och sminket från morse är i princip borta,
förutom de svarta sträcken under ögonen. Håret
är rufsigt och min lugg har plötsligt blivit snedlugg.
Slängt på mig en urtvättad men varm och tjock
polotröja som inte alls matchar mina byxor. 
Vilken tur att min älskling är borta i kväll. Är fortfarande
kvar i det stadiumet att jag vill vacker för honom
Är fortfarande lika nykär. Men i kväll är jag en
soffpotatis och ensam hemma. Slängde i mig ett par mackor när jag kom
hem och tog sedan en promenad. Tvättmaskinen och
torktumlarna kör i kapp i badrummet. Får se om jag piggnar
till och kör en runda med damsugaren.

Amors pilar kan träffa en hårt eller hur?
Tolka nu inte in något i detta. Lekte bara lite med min studioutrusning.
En bit vit tapet och min ljusstake fick vara rekvisitan i dag. Har ju ingen
modell att träna på. Ville bara testa inställningarna jag lärt mig.

Med livet som insats fotograferade jag denna fågeln på promenaden.
Försökte bita mig genom staketet.

Den gamla forsen.

Den gamla Allen. Det såg ut som vanligt runt stadsbondgården.



Kommentarer
Postat av: Jörgen

Du e Fantastsik i vanlig ordning! :) /J

2012-03-12 @ 23:34:52
Postat av: Carina

Nja inte utseende mässigt i går i allafall, en riktig soffpotatis :)

2012-03-13 @ 07:39:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0