Skolbänken och euforisk...

Nästan lite pirrigt att slå sig ned i skolbänken.
Kände att mina med studenter låg på en mycket högre nivå
än jag själv. I lördags befann jag mig på ljud och
bildskola på en kurs/studiocirkel. Skall lära mig allt
om porträttfotografering. En mycket duktig
fotograf och lärare där öppnade sina dörrar och
studio för oss. Fotograf Magnus Persson. Finns ju två fotografer
med samma namn. Men detta är lärarMagnus inte NaturMagnus.
Hoppas ni kan skilja på dessa. Den ena mörk och den andra ljus.
Finns säkert massa andra saker man skilja de också på.
Men för mig blir det lärare och natur. Som sagt nervöst,
pirrigt och förväntansfull var jag. Det blev himla trevligt
och lärorikt. Jag har så mycket kvar att lära mig och
detta känns kanon. Magnus som undervisar för gymnasieelever
var lätt att förstå och jag kände att jag hängde med. Trots all teknik.

LärarMagnus skymtar bakom, hmm vad hette den prylen nu igen? Redan
glömt :(
Jonas från fotoklubben in action. Fotat med mobiltelefonen bilden ovan.

Mitt bidrag på den söta modellen Filippa som också är duktig på att
fotografera. Bakgrunden blev lite för grå för min smak.

Magnus gjorde om den lite åt mig. Blev bättre bakgrund.
Måste lära mig photoshoppa. Får bli nästa kurs jag går.

Inte alls bra. Försökte ljusa upp bakgrunden själv.

Detta är Ulrika i fotoklubbens söta dotter som ställde upp som modell.
Verkligen en givande kurs. Längtar redan till nästa kurstillfälle. Trevliga kurskamrater
och LärarMagnus är suverän.
I går blev vi alla alldeles euforiska när Looren vann melodifestivalen.
Får erkänna att jag röstade massor av gånger på henne. Jasmine grät
när inte Danny vann och tjurade säkert i fem minuter. Fast hon
hela veckan tjatat om Loorens låt.

Idag blev den en tur till Haverdal och hälsa på några av Jörgens kompisar
som bor därute när deras hus renoveras. Jättefin väder tills vi skulle
gå ner till havet. Blev en kort runda. Höll på att frysa fingrarna av oss.

Blev en fågelbild. Har inte fågeln väldigt långa vingar till sin kropp?
Som sagt en trevlig och lärorik helg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0