Chockad och Valborgdrama,

Lugn vi har bara lekt med kameran framför elden.

Wiktor leker framför elden.

Jag sa till Jasmine om hon kunde se lite dramatisk ut framför elden.
Vilket hon självklart gjorde. Hon är så duktig.

Självklart så kan hon vara söt också.
Detta inlägg började jag skriva igår. Men orkade inte skriva färdigt eftersom
klockan var för sen. Nu tar mitt inlägg en helt ny vändning.
Som ni ser i rubriken så är jag lite chockad idag.
Casper och jag åkte upp till Göteborg i morse. Idag skulle vi träffa ett
muskelteam. En läkare, sjukgymnast, arbetsterapeut och en dietist.
Solen sken och visserligen började bilköerna redan efter Kungsbacka.
Men vi kom fram i bra tid och vi hann till om med fika i den vackra omgivningen.
Från stressade bilköer till ett fantastiskt andligt lugn, Bräcke Diakon.
Där ligger även Rehab. Casper fick göra massor av tester och var
så duktig. Han blev helt slut. Innan vi fick åka hem så fick vi beskedet
som fortfarande ekar i mitt huvud. Jag grät hela vägen hem och sa till
Casper att jag fått något i ögat. Det jag varit mest rädd för. Casper
andnings kapacitet är inte bra. Vi har inte fått testet på från förra veckan
men det gjorde andra idag. Casper behöver redan nu rullstol. Jag
tycker själv att han varit mycket piggare och hänger med. Men tyvärr
så säger lungorna och andningen något helt annat. Han kommer kunna
leka och springa ändå. Men han skall sitta i rullstol när han förflyttar
sig en bit. Det är därför han är mager som en sticka för han gör
av med så mycket energi. Vi har fått
massa tips av dietisten.

Min älskade son. Jag skall ge dig det bästa liv jag kan ge dig. Jag
skall göra allt för dig. Jag älskar dig så. Det kommer bli jättebra.
Han är jätteglad och vill ha sin rullstol på en gång. De pratade också
om att han skulle ha som en liten skoter att köra i kapp sina kompisar
som cyklar med. Just nu känner jag mig lite chockad och tårarna
tycks inte ta slut idag. Jag gör allt för att dölja tårarna för Casper.



Kommentarer
Postat av: Alex

Hej Carina!

Jag vill bara ge dig den störste kramen som finns!

Håller tummarna för Er att det går på det bästa möjliga sättet med allt ni måste hantera just nu!

Det är inte konstigt att Casper är så duktigt och försöker sina bästa med mamma du vid hans sida!!!!



Alex 

2012-05-03 @ 15:58:04
Postat av: Anonym

åh tack Alex. Så fina ord. Kram

2012-05-03 @ 20:22:06
Postat av: Moncan

Skickar dig massa kramar! Ni är en så fin och stark familj. Casper har gått igenom så mycket sen han föddes, med sitt RS-virus och så. Och glädjen och viljan att ha sin rullstol nu. Han är så stark! Vilken superkille du har!

Jag hittar inga bra ord för att trösta dig just nu, men jag finns här och tänker på dig.

Jag vet att det där med funktionshindrade barn är svårare än många andra fattar. Man älskar dom så inåt helvete (förlåt ordvalet). Men vi har en superstyrka mitt i den där kärleken.

Många gånger har jag varit så förbannad och riktigt tryckt in rullstolen eller rollatorn i bilen så bilen nästan går sönder bara för att jag varit så arg. Och en plastmatta i hallen som vi skaffade för att ha rullstolen på, som jag varje gång jag städar, riktigt känner att jag hatar.

Men så tänker jag också på våra sommartrippar tillsammans bara hon och jag, som faktiskt funkar så bra för att hon har sin rullstol eller rullator, då hon kan vara med nästan på samma villkor som andra. När vi åker till nån större affär och handlar som hon haft så svårt för förut pga intrycksbomben och nu fixar hon det för att hon sitter i sin rullstol.

Så många sjukhusbesök som hon klarar galant och vi äter tillsammans på ett fik efteråt, ett mys med guldkant mitt i allt.

Det kommer motgångar men man klarar dom bättre för varje gång. Och det kommer medgångar, som man njuter av och ser på ett helt annat sätt än andra gör. Man ser dom små små stunderna som andra går miste om och det kan vara som en slags gåva faktiskt. Inte säkert att du förstår just nu, men du kommer säkert att förstå vad jag menar.

Och kom ihåg; du är en superstark morsa!

2012-05-05 @ 20:06:27
URL: http://annicapingo.blogspot.com
Postat av: Carina

Tack för ditt långa och fina inlägg. Tack för tips med plastmatta i hallen. Ja det finns gott om motgånger eller som Carolines morfar sa:

-Man får inte fler bördor än man kan bära.

Casper är en go och glad kille som har massor av människor omkring som bryr sig om honom.

Tack för all uppmuntran. Tillsammans är vi starka.

Kram

2012-05-05 @ 21:18:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0