Oj vad mycket muskler man har...

Som man inte visste att de fanns. Är öm i hela kroppen.
Det är bara att erkänna att min kropp är inte gjord för
tungt kroppsarbete. Men vi har varit så duktiga denna helgen.
Jörgen och jag har slängt ut köket på Rotorp.
Skåpluckorna borta.
Nästan allt borta.
Öppet och ljust ska vi ha. Väggen är borta.
Min läckra hantverkare Jörgen.
Min svullna hand. Kanske inte syns så tydligt men min högra hand har svullnat upp av allt
hårt arbete.
Vi fick lite hjälp av ungarnas pappa med två lass till tippen. Men annars har vi gjort allt själva.
Nu tar hantverkarna över.
De ska lägga nytt golv och montera ihop det nya köket.
Vi fortsätter själva att röja i källaren. Där ska vi fortsätta att riva, väggar, tak och golv.
Allt ska vara färdigt till 1/10.
Plus att vi ska flytta alla mina saker och städa min lägenhet
till den 1/10. Om ni inte ser röken av oss på en månad så vet ni varför.
Jag hann med och kika på supersnygga Ninas bröllop i lördags. Vacker som en prinsessa.
Med den sötaste brudnäbben man kan tänka sig.
Jag kan bli lite arg på mig själv för jag var ju inte där som fotograf men jag kan bli så
besviken på mina foton.
Varför fick jag inte med hela brudbuketten och hela armen tex.
Så lätt att ställa för höga krav på sig själv.
Jag skulle ju bara hålla mig i bakgrunden och längst bak i kyrkan och tjuvkika.
Puss på er där ute i cyberspace.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hantverkaren

En liten fundering ... Hur tog du kort på dina händer?

2012-09-03 @ 13:27:56
Postat av: Carina

Enkelt, en medhjälpare så klart, Jasmine

2012-09-03 @ 16:05:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0