Orosmoln, hysteri och smärta.

Riktiga orosmoln i olika former drabbade Väderögatan förra veckan.
Kände mig rent hysterisk och hade fullständig panik.
Inget kök färdigt och inget sovrum. Flyttlasset skulle gå på söndag.
Till och med lugna Jörgen började bli orolig. Jag åkte till HTH kök och
gnällde. Det visade sig att målaren hade varit hemma för vård av barn.
Men de lovade att fixa det mesta färdigt. Även snickarteamet i källaren
satte fart. Nu dök det andra orosmolnet upp. Ett stor rökmoln över
hela Halmstad. Utegångsförbud hindrade en del av vårt arbete.
Ingen kunde väl i sin vildaste fantasi tro att en brand i ett saltlager skulle
få sådana konsekvenser.
Kunde inte låta bli och åka förbi och fota när man fick vara ute. Flyttlasset gick som planerat
i söndags och nu är köket färdigt.
Det är så himla fint.
Då var det dags börja städa ut på Fyllinge. Då börjar nästa problem. Min högra hand är
helt överansträngd och lite svullen. Hade så jäkla ont i går att jag knappt kunde torka mig
när jag varit på toan.
Jörgen fick dela min mat och en kollega på jobbet hjälpa mig att skriva
några papper. Kunde inte hålla i en penna. Fick en tid till doktorn och hon sa att att jag inte
fick göra något på minst en vecka. Sträng vila. Hur ska det gå ihop sig när man håller på att
flyttstäda? En räddande ängel från Värmland har dykt upp. Min älskade mamma.
Eftersom vi fortfarande inte har något sovrum så är det lite rörigt. Men hon sitter i soffan
och pustar ut efter en lång städdag på Fyllinge. Jag har gått ut med hunden Bosse och försökt
sätta andra i arbete. Lyckades få ihop en ängel till.
Ungarnas pappas flickvän Linda fick en liten
muta och var så duktig på att städa.
Vi gör så gott vi kan och vi ska nog snart få ordning på våra
liv igen, Jörgen och jag.
Ovärderlig hjälp från min mamma. Jag lovar att hjälpa dig att flytta och städa
när du en dag flyttar in på hemmet. Glömde skriva att jag håller på att bli himla förkyld. Ont i halsen
och hängig. Nu har jag gnällt av mig en stund. Tack för att ni lyssnat.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Solveig

Så fint ni får det i ert nyrenoverade kök. Hoppas handen och snuvan blir fort bra. Kram från oss

2012-09-27 @ 14:32:17
Postat av: Moncan

Jag vet inte vad det blev med mig riktigt men jag är nog rätt "blödig" just nu, grinar för allt möjligt. Och när jag tänker på goa farmor som kom ner och hjälpte er och vad bra det är med att du hittade Jörgen och Viktor och att Anders tjej kommer och hjälper er och vad fint ni har det i köket och alla flyttgrejerna huller om buller(vad det nu är att grina för... haha!)och att du är så go och har så fina goa barn.... Förlåt att jag är helknäpp.... Men ett stort lycka till med allt nu! Kram!

2012-09-30 @ 10:17:52
Postat av: Carina

tack Solvieg och Moncan. Ja det kommer bli kanon. Ingen fara Moncan. Du är för söt och inte alls helknäpp. Kram

2012-10-05 @ 13:13:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0