Valpar...

Måste bara lägga upp lite valpbilder. I dag åkte vi till vackra Hjärnarp för att hälsa på Therese och hennes valpar.
Här ligger Turiya med sina valpar. Hela nio stycken valpar. Alla så himla fina och mysiga. Härligt fint prickiga. Vi hade tänkt oss att köpa en liten hane.
Vi fastnade för denna lilla krabaten. Han heter Milarepa men vi får nog hitta ett annat namn också.
Så liten och näpen. Men han hade full energi och när kompisarna somnade så fortsatte han att bita på min kameraväska. Han gillar nog foto han med. Men även om han inte var så snabb var han ändå svår att fotografera,
Åtminstone med öppna ögon. Han är ju inte så gammal. Är 8 veckor runt den 6 maj. Här ligger han på Caspers fot.
Är det fler som är intresserade av en Dalmatiner så kan jag varmt rekommendera hans syskon och Therese Gyan Granlunds Kennel. Himla trevlig och ambitiös. Hon har ett gott rykte och jag har bara hört väl om hennes andra valpkullar.
Andra djur som Therese hade, några Alpackor som jag nu döpt om till Alptackor.
 

Kommentarer
Postat av: Moncan

De där sista tycker jag påminner om lamor. Lama i flertal alltså :-)
Milarepa... ger mig en bild av att vovven springer skitlångt och sen tvärbromsar så klorna repar marken eller kanske till och med parkettgolv :-D eller vad ni nu har för golv hemma :-)
Så ni får väl sätta på honom innetofflor haha.
Den där mamman du har, tycker jag också är en helt underbar människa! Love her too!

2013-04-10 @ 19:42:43
Postat av: Carina

Vi har ett slitet parkettgolv så det gör inget. Mamma är bäst kram

2013-04-11 @ 17:32:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0