Önskade kanske att jag...

Köpt en chihuahua i veckan istället för en stor Dalmatiner. För efter olyckan på jobbet så har det varit lite tungt att vara hundägare. Men jag skulle inte sälja Mille för allt smör i Småland. Han är världens bästa hund. Alla kanske inte vet vad jag råkade ut på jobbet häromdagen. Gick bakom en vårdtagare som helt plötsligt säger. "Hjälp jag svimmar" och faller rakt i min famn. Få cirka 75 kg rakt i famnen när man inte är beredd gör ont. Fick en låsning i bröstkorgen och det har varit jobbigt att andas. Känts som lunginflammation utan hosta. Även haft ont i ryggen och svanskotan. Min redan skadade tennisarmbåge fick också sig en törn. Det har verkligen känts som jag blivit överkörd av en ångvält. Gick till läkaren och tur i oturen så fick jag en kortisonspruta i armbågen och fick en ny tablettl Tradil som jag ska ta för inflammationen. Kortisonsprutan har gjort susen för armbågen. Så inget ont som inte haft något gott med sig. Men det gör ont fortfarande. Speciellt att sitta vid datorn gör ont. Jag hoppas att jag kan börja jobba på onsdag igen. Måste prova i alla fall.
Vår söta goa Mille som idag ligger utslagen i soffan. Fortfarande trött efter ha lekt med sin syster i går.
Annars har han en himla go kompis som heter Ove också.
Söta Ove och Mille.
Ungarna har hittat en ny lekplats Skateparken.
Casper är så duktig på sparkcykel. Helt otroligt så duktig och pigg han varit i sommar. Vi har knappt använt rullstolen. Sommaren är ju bästa tiden för muskelsjuka. D-vitamin gör susen. Tufft att börja skolan. Gå upp tidigt och all koncentration tar på krafterna. En kväll var han så trött att han grät. Vi har haft skolmöte och pratat mycket om hans nedsatta arbetsminne och kanske han får specialhjälp efter jul. Den 5 september ska vi träffa handkirurgen och de ska kolla hans krokiga fingrar.
Casper har växt så mycket från förra året. Då var han bara skinn och ben.
Jasmine har också växt och är så söt liten donna. Här i skateparken.
De har varit så duktiga alla tre och hjälpt till med allt nu när jag varit skadad.
Sofia har nu flyttat till Stockholm och börjar idag sitt nya jobb som ombudsman för SSU. Lycka till säger vi till henne. Om någon känner till en ledig lägenhet i Stockholm så hör av er. Hon är skötsam och rökfri. Fast inkomst. Fyller snart 25 år min duktiga dotter. Ni följer väl henne på twittter och bloggen?
www.sofialund.se
Håll tummarna för mig att det ska bli bättre nu i rygg och allt.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Moncan

Håller tummarna för fullt. Tänker på Casper och hans trötthet som blev ledsenhet. Om det skulle behövas så har han rätt till reducerad skolgång(eller minns inte vad det heter), vilket gör att han kan få ha kortare skoldagar, fast jag vet inte alls hur det påverkar betyg osv, men det går ju att kolla upp.
Kram på er!

2013-08-31 @ 11:38:10
Postat av: Carina

Tack för du tänker på lilla Casper. Varit lite piggare denna vecka :)

2013-08-31 @ 17:49:51
Postat av: Anonym

Hej! Jag undrar vad hand kirurgen sa till er Casper? Min son har exakt likadana fingrar, o när jag googlade så dök er bild upp...skulle vara tacksam om du kunde dela med dig...helst trösta :)

2017-01-04 @ 20:35:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0