Jul,jul strålande jul...

Efter sista passet på jobbet den 23 december så kändes det som det värkte i varenda led. Alla julförberedelser och en besvärlig omläggning på jobbet hade satt sina spår. En omläggning som tar en timme i ett litet obekvämt utrymme med böjd rygg. Fruktansvärd arbetsmiljö och stressigt att få ordning på allt inför alla röda dagar då vi är mindre personal. Men jag drog i mig en redbull när jag kom hem. Musik på hög nivå. Kelade med söta Mille och lyssnade på Peter Jöbaks Halleluja. Sedan var jag i fin form för alla förberedelser på julafton med 14 personer på jullunch och sedan alla barnen och tomten på kvällen.
Söta Wiktor hade vi firat på söndagen. Stolt kille som fyllde 12 år den 22/12. Vilken tur att hans mamma fixat ett så fint kalas hemma hos henne. Tack så jättemycket. Supergoda landgångar och massa andra godsaker.
Jag och Jörgen hemma hos Wiktors mamma.
Fullt hus blev det sedan hemma på julafton.
Vilken tur vi fick så fin hjälp speciellt av Jörgen syster Ilone.
Sedan blev lite kaos för det kom en tomte som hade lite bråttom för han hade ju 6 miljarder människor till som han han skulle till. Lite trångt blev det och vissa skulle gå och alla barnen kom hem samtidigt. Vi får planera bättre nästa gång.
Snäll tomte delar ut julklapapr.
Många paket blev det men inte många foton. Jag hade liksom inte tid.
Väldigt mycket mat hade vi. Tror att Jansons och grönkålen blev favoriterna.
Linda dök upp en stund. Inte lika trångt då. Linda som har en lite Dexer i magen. En liten pojke som skall komma den 21/5. Sofia och Aliev kom också men de fastnade inte på några bilder precis.
 
Sedan hade vi en väldigt busig valp. Inte lätt att ha så mycket gäster och en busig hundvalp. Han är ju så stor och klumpig. Vissa blir lite rädd för honom. Han är ju världens snällaste och vill ju bara leka. Lite slyngelålder har han och vill gärna hoppa upp och jucka när någon visar sig lite rädd. Skriv gärna lite tips på hur man få en hund att sluta jucka på gäster och deras jackor. Pinsamt men sant. Promenader och bus har det ju varit lite för lite med de senaste dagarma. Lovar att bättra mig Mille.
 I går på juldagen var det dags att börja jobba igen. På kvällen var jag helt slut och sov nästan hela kvällen. Nu är jag ledig fram till måndag och ska försöka återhämta på på bästa sätt. Jobbar nyårsdagen och sedan har jag min jobbhelg framför mig.
GOD Fortsättning till er alla.

Kommentarer
Postat av: Moncan

Hej, har inte hunnit med att läsa bloggar senaste tiden, men fin julafton har ni haft tror jag. :-) Många kramar och ett fint 2014 önskar jag er!

2014-01-04 @ 11:36:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0