Feeling dirty....

Ja man kan inget annat än känna sig lortig när man äter kyckling vingar på Harrys. Kycklingsås i hela ansiktet och kycklingrester in under naglarna. Men mums så gott. I går var jag på after work på Harrys. Fast egentligen var jag ju ledig och det var inte med mina arbetskamrater jag var där med. Utan det var after work med Jörgen och annat busniess people från Nygatan. Trevligt men ganska hög ljudnivå. Inte lätt att prata och höra vad andra säger. Jag hoppas att jag log på rätt ställe. Både jag och Jörgen hör lite dåligt och jag kan riktigt se oss på ålderdomshemmet."Skicka kaffet" Va ska vi sticka till Affe? vem är det? Jörgen är verkligen mannen jag vill åldras och se solnedgången med,
Solnedgång över västra stranden. Ok denna gången var inte Jörgen med får jag erkänna.
Rent arbetsmässigt för mig så är det lite som en hal skridskobana. Vilken tur att jag hyfsad på att åka skridskor och är vana att möta hinder. Jag har ju gått ned i tjänst och blivit poolsjuksköterska och det innebär inte att jag sköter om en pool. Utan åker runt där det fattas en sjuksköterska. Efter ha varit fast på område sedan 1995 så har jag nu inget skrivbord utan alla mina saker står i en gul ullaredskasse i ett hörn på Österenheten. Där jag utgår ifrån. De senaste dagarna har jag dock bara gått över berlinmuren till Centrumenheten och där har jag blivit så väl omhändertagen. Det har faktiskt varit jättekul. Jag sett och lärt mig massor av nya saker. Visserligen har halva tiden gått åt till att leta efter gator och medicinskåp. Du kommer hem till Asta 95 år och ska dela medicin och hittar inte några piller. Vissa har det i köket i en blå gryta och andra i en låda i städskåpet. Finns visst tusen ställen att förvara sina mediciner på. Asta själv har glömt var de ligger. Ja en riktig utmaning.
En annan utmaning på jobbet är alla förändringar. Vissa saker kan kännas som att hela ens privatliv ska störta. Som när chefen säger att de ska ta bort lätthelgsystemet, Vi jobbar extra timmar och kan sedan vara lediga på röda dagar som infaller på vardagar. Vi behöver ju inte tex vara 11 st sjuksköterskor som jobbar på julafton. Detta är det bästa som någonsin införts på min arbetsplats. En riktigt störtdykning om det tas bort. Vi ska också antagligen börja jobba kvällar med. För en tid sedan så fick vi lyssna på Thomas Pettersson som försökte peppa oss att man ska vara glad i förändringar. Pratade om krisen i Grekland och nu förstår jag varför. Jag kände på mig att det var något lurt med hans pepptalk. Lätt att sparka bakut av förändringar.
Man vill ju bara ligga som en sten och njuta av livet som det är.
Fast vissa förgreningar kan alltid leda till nya horisonter.
Från en annan vinkel är det lika vackert.
Trevlig helg och fryser ni så gå ned till Team Sportia och köp underställ (Långkalsonger och tröja )för bara 99 kr.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Moncan

mmm lite långt att gå till team sportia i Halmstad... och riktigt så hurtig är jag inte att jag går så långt :-)
För övrigt känner jag mig nog som Asta ibland... :-D
Ungefär sådär som du har det på jobbet har jag det nästan också, fast jag har det inte riktigt så hemskt för jag har ju ett kontor, men just det där att flänga runt med saker i en påse, fast jag åker förresten i hela länet :-)
Jag tycker det är kul. Nya människor, nya utmaningar. Så du ska se att om ett litet tag har du vant dig och tänk vad spännande att se vad folk har i sina gömmor när du letar mediciner ;-)
Kram på dej! Och du förresten, ta det lugnt. Du ska ha det lugnare på jobbet och inte jobbigare på kortare tid, tänk på det! Jag börjar äääääntligen komma in i min halvtid. Skönt när man upptäcker att det funkar!

2013-01-23 @ 17:23:11
Postat av: Carina

Just nu jobbar jag 80 procent. Det känns bra. Jag tycker det är ganska kul mitt nya jobb. Skönt att det funkar för dig. Kram

2013-01-24 @ 21:36:10
Postat av: Carina

Just nu jobbar jag 80 procent. Det känns bra. Jag tycker det är ganska kul mitt nya jobb. Skönt att det funkar för dig. Kram

2013-01-24 @ 21:36:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0