Nerverna utanpå...

Då har veckan D inträffat. Onsdagen närmar sig med stormade steg. Dags att åka till Göteborg med Casper. En späckad dag med fyra undersökningar som ska bli gjorda. Först ett Tensilontest på Drottnings Silvias barnsjukhus och samma avd som vi brukar vara på. Där känner vi oss trygga och känner läkaren. Tensilontest innebär att man sprutar in ett läkemedel direkt i blodet för att se hur kroppen reagerar. Skulle Casper reagerar bra på det läkemedlet så kan kan det finnas medicin för hans sjukdom. Det är inte alls troligt men det är halmstrå som vi ändå måste kolla upp. Casper längtar i till onsdag för hans största önskan är att få medicin och bli av med sin sjukdom. Jag har försökt att förklara att det är inte stor chans men han är positiv i alla fall. Jag vill ju inte se han besviken. Så jag har många blandade känslor inom mig. Försöker mentalt förbereda mig men nerverna är helt utanpå min kropp.
Detta har jag varit och köpt idag. Casper önskade sig en vetenalle från apoteket. Ibland har han ont i benen och denna kan man både kyla ned och värma. Han skulle klart ha den största och dyraste. Emlakräm är för att sätta bedövning inför venflonsättningen. Där gick 350 kr. Sedan får jag nog ladda med godis och lite andra mutor. På eftermiddagen ska jag försöka ta mig till Sahlgrenska och där väntar 3 undersökningar. först en Neurografi, sedan en EMG och sist en Repetetiv Nervstimulering. Ni hänger med va? Ni får googla det om nu undrar vad det är. Lite elektroder och nålar ska de använda. Casper kommer få lugnande och bedövande salva.
Sist vi var i Göteborg så bröt ju Jasmine armen. Denna gången har hon tid till läkaren på öron näsa hals samtidigt. Typiskt att jag inte fick vara med henne. Jasmine är tät i näsan och hon behöver eventuellt operera sig. Så det blir nervöst att sitta och vänta på besked därifrån också. Men hon ska inte opereras på onsdag. Har frågat henne vad hon vill ha för muta men inte fått svar ännu.
I Lördags tog jag semester och var ute en fotorunda med Fotokursen jag går. Jag har nu lämnat autoknappen och fotat på fri hand.
 
Jag börjar fatta lite mer om bländare och slutartid.
Verkligen på tiden :)
En söt hund dök upp. Måste ju börja öva att fota hundar nu.
Men denna vecka så blir det mer fokus på barnen. Känner att det blir en jobbig vecka. I morgon ska vi träffa en dietist. Casper ska även få göra andra tester i april. Uthållighetstest och koncentration. Plus att en handkirurg ska titta på fingrarna. Känner att det är lite tufft just nu. Har lite lätt för att gråta och känner att jag behöver hitta min inre kraft och bli stark. Jobbigt att åka ensam till Göteborg också. Önskar att någon kunde hålla min hand. Men jag lovar att vara stark och hålla Casper hand och trösta honom.
PS Har precis löst ett problem sedan jag skrev detta. Jag kommer nog få sällskap till Göteborg :)

Kommentarer
Postat av: Moncan

Ja dom där testerna vet jag ju precis vad det är. Och jag förstår känslan man har som mamma just då. Tänker på er och håller handen härifrån!

2013-03-20 @ 19:32:05
Postat av: Carina

Tack. kram

2013-03-21 @ 16:23:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0