Hund, begravning och politik...

Ja nu är det mindre än en vecka innan vår lilla Mille kommer hem. Pirrigt och roligt. Tänk att vara en liten prickig hundvalp bland 8 syskon som flyttar in till vår lilla familj. Varannan vecka full rulle och sedan tysta veckan. Tänk om han saknar sin familj och tycker alla är jättekonstiga. Men de flesta hundarna trivs väl rätt så fort i sin nya flock.
I går träffade vi denna söta hunden Seven som har flyttat in hos Åledskompisarna. Två år och helt underbar. Hon var så himla mysig. En blandning mellan Chihuahua och pudel.
Så liten kommer inte Mille vara när han är två år precis.
Smasken med grädde tyckte lilla Seven.
Denna vecka har handlat mycket om Casper och habiliteringen. En massa tester har han fått göra. Träffat en psykolog som testat begåvning, uthållighet och koncentration. Nästa vecka skall jag träffa henne igen och få svar. Vi har också träffat sjukgymnasten och lagt upp nya mål. Casper vill lära sig karate, göra baklänges volt och gå på händer. Nu kanske det inte riktigt blev som han ville. Det blir simning och motorikträning. Kanske mer träning med hundar. Det är egentligen skandal att alla utredningar inte är färdiga ännu. Vi har väntat så många år nu. Han var ju tre när vi började misstänka något. Nu fyller han åtta år till hösten. Sjukgymnasten skulle försöka dra i lite tåtar för att se om något kan hända. Alla barn borde ha rätt till sin diagnos. Eller som Casper sa häromdagen: "Jag har till och med frågat Gud varför jag fått den här sjukdomen. Men hon har inte gett mig något svar"
Det är klart att lilla Casper är full av funderingar och det är jobbigt när man inte kan ge honom några svar. Men nästa vecka skall jag få lite stöd och råd om vad jag skall svara honom. Jag ska också ta kontakt med kuratorn för att få prata av mig lite själv. Lätt att glömma sig själv. Känns som man inte har tid att boka in egen tid för man får så dåligt samvete när man är borta för mycket från jobbet. Caspers tider får ju gå före.
Nästa vecka ska vi gå på begravning. Jörgens bästa väns pappa har dött och han står familjen nära.
Över till lite politik. Är så stolt över min stora dotter Sofia som har startat en blogg där man kan följa hennes politiska karriär. Förra veckan var hon på aftonbladets första sida i samband med 1 maj firandet.
Hon står där i beige kappa och hon hade också turen att få prata med Stefan Löfven.
 
 
http://www.sofialund.se/blogg/dags-att-vanda-den-negativa-utvecklingen-i-skolan/

www.sofialund.se  följ hennes blogg.
Avslutar med några bilder på Jasmine, Seven och Tilda.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0