Lycklig...

Just nu känner jag mig som världens lyckligaste mamma. Man blir så rörd och glad så att tårarna rinner när man ser den lätt vingliga Casper cyklar iväg på sin cykel för första gången. Jag kämpade för några år sedan och försökte få honom att lära sig cykla. Jag visste inte då att han hade sin muskelsjukdom. Läkaren sa sedan att han inte trodde att han skulle kunna lära sig det. I sommar har han lärt sig att sparka sparkcykel och skulle få prova en balanscykel på habiliteringen. Men jag hittade Wiktors gamla cykel och Casper fick överta den. Lagade den och hade inga förhoppningar alls. Så förvånad jag blev när han cyklade iväg nästan på en gång helt själv. Fatta hur stort det är. Från rullstol och iväg på en cykel. Ett riktigt halleluja moment.
Pappa springer bredvid. Nästan på väg ut i gräset.
Här cyklar han så fint. Jag är verkligen världens lyckligaste mamma. Min lilla hjälte Casper.
Visst blir vi hela tiden påmind om han sjukdom. Varje gång han lägger sig så tar han på sin andningsmask eller när han ska på sina läkarbesök och utredningar. Men fan vilken frihetskänsla att kunna cykla.
Här har Mille krupit upp soffan bredvid Casper. Man blir lite trött av att cykla. Vila får man göra.
Mille gör också framsteg varje dag. Fortfarande världens bästa hund. Lite busig med förstås.
 
Mille med sin crazydog look. Är nu 6 månader.
Världens bästa Jörgen fyller år i morgon. Han fyller på det magiska datumet 11 september. Jörgen jag älskar dig så mycket och jag önskar dig världens bästa födelsedag. Min kärlek till dig är starkare än någonsin. Tillsammans är vi starka. Jag finns för dig och stöder dig i allt. Du är bäst. Puss darling. Vi hade en underbar barnvecka förra veckan och vi har en sådan fin familj tillsammans. Inga bilder på Jasmine och Wiktor men de är också världens bästa barn som Casper.
Ni får nöja er med några mobilfoton idag. Eftersom min armbåge har varit kass, så är dator, kamera och sådant som är jobbigt. Skall få lite hjälp med städning i veckan och det är inte kul när det gått så långt. Jag är dock tillbaka på jobbet och gör så gott jag kan.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Morfar och Solveig

Det var verkligen jättepositiva nyheter. Vi är glada att Casper kan cykla. Han måste väl vara salig att han har klarat av detta. Kramar i massor.

2013-09-11 @ 14:41:00
Postat av: Moncan

Ja man blir alldeles tårögd. Det är så himla häftigt detta med cyklingen!Hurra liksom!
Och hälsa grattis till Jörgen!
Kram!

2013-09-11 @ 20:25:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0