Man ska ha husvagn...

Jag har ju alltid älskat campinglivet och när Jörgen frågade om vi skulle köpa husvagn så var jag direkt med på noterna. Vi hittade en gammal häck på blocket och fyllde den med ungar och kärlek. Första övernattningen gjorde vi på tomten. Man måste ju testa sig fram. En miss vi gjorde var att inte kolla upp kylskåpet. Vi har inte fått igång den under vår resa. Fungerade en natt och sedan har vi bara haft det kallt i frysfacket. 34 graders värme pallade inte kylskåpet för. Fått många tips nu från en jätterolig facebook sida som heter Husvagn och campingfantasterna hur vi ska lösa kylskåpsmysteriet.
Så här ser den ut. Vår lilla husvagn.
Första resan gick till min mamma i Värmland. Hon bor fint på landet och ungarna fick vara med och hjälpa mamma att mata grannens 30 kaniner.
Vackert på morgonen när man gick upp och gjorde lite morgontoalett.
 
Underbara Sofia fick vi också träffa på vår semester. Saknar min duktiga dotter. Följ henne på hennes blogg. www.sofialund.se
Mammas fina växthus. Värmen var verkligen jobbig och man orkade inte göra så mycket. Men vi fick härliga dagar med god mat och sällskap. Blev en runda till pappa på Hammarö och Jörgen ville tvunget hälsa på en tandläkare i Karlstad. Sedan åkte vi till Örebro och Gustavsviks camping.
Vi fick genast hjälp av en trevlig granne att ställa upp den bra.
Inte ofta vi satt inne och åt för det var 32 grader inne hela tiden.
Grillkväll på campingen. Mycket trevlig camping med knattedisco, underhållning och jättefint bad. Vi har haft det så himla bra!
Jag känner mig så nöjd. Var så nervös att åka och campa med vilda Mille. Men han har varit så duktig. Han älskar verkligen att campa.
Legat och vaktat husvagnen. Vi lämnade in honom på ett hundpensionat ett dygn så vi kunde bada och ha kul lite för oss själva. Han hade haft det så bra. Fick mycket beröm från ägarna. De tyckte att han var en snäll och duktig hund med bra sinne.
Örebro visade sig vara en trevlig stad med mycket att titta på.
Barnen har haft så roligt. Bilder från badet kan ni se på min facebook.
En härlig resa med kärlek och bus. Jörgen har medverkat i bridgefestivalen men jag märkte knappt att han var borta för det var så trevligt och bra.
På måndag är det dags att börja jobba och jag vill bara ut med husvagnen igen. Så det känns lite trist. Det bästa med denna sommaren är att jag inte alls längre har lust att åka utomlands. För denna värme och campingplatsen i Örebro gav mig en känsla av att jag var utomlands. Kanske för lite paraplydrinkar och dyrare vin ute på krogen bara . Men jag har haft en helt fantastisk semester. Jag vet att jag gnällt mycket över värmen men jag känner mig snart redo för hösten. Jobba och fortsätta renonvera på vårt hus.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0