En grå knut och kärlek...

Tänk vad som kan dölja sig bakom en grå knut. Bakom en tom blick och ett rynkigt ansikte. Så många år som gått. Vem kunde tro att den gamla damen på hemmet sett ut som en filmstjärna och varit en passionerad älskarinna. Levt ett liv i lyx och glamour utomlands. Gott på bal som askungen i en figursydd klänning och sysslat med stora affärer och i mångas liv gjort ett stort avtryck. För vissa av personalen på hemmet är hon bara en tjatig och besvärlig åldring. I mitt yrke som sjuksköterska får jag ta de del av många livsöden och på några minuter spelas deras liv upp som en liten film i mina tankar. Det finns många som levt ett enkelt och strävsamt liv. Vissa har vågat att ta för sig i livet och ångrar ingenting. Någon har levt hela sitt liv i samma hus i 90 år och bara varit på kanarieöarna en gång men är lika nöjd ändå. Vissa är ensamma och bittra. Andra har spelat dragspel och dansat sig genom livet och är lika förälskad i sin man efter 60 år av äktenskap.
,
Bakom en grå knut kan vad som helst dölja sig. Här bakom har vi Jasmine som ställde upp som hårmodell.
Ett möte i dag med en helt underbar gammal dam ställde livets stora frågor till sin spets. Vad vill jag minnas tillbaka på ålderns höst? Tankarna gick genast till min underbara sambo Jörgen. Precis som Veronica Maggio sjunger. Allt är bra nu.
Finns inget jag behöver som är någon annanstans
Jag skulle kunna dö nu, med kinden mot din hals. Nu vill jag inte dö förstås. Kvinna log mot mig och tittade mig djupt i ögonen och sa: "Jag ser att du har upplevt passion i ditt liv" Med Jörgen är livet en fest och det känns som lördag hela veckan. Även om livet är upp och ner och kämpigt. Så har vi varandra så nära. Jag älskar honom av hela mitt hjärta.
 
Snygg är han också. Här med söta Mille.
Duktig på att laga mat och grilla. Världens bästa sambo min Jörgen.
Nu har vi vårt lilla hus att se fram emot och för en gång skull så känner jag mig vuxen och redo för ett husansvar. Jag känner verkligen för att renovera och pyssla med vårt hem.
Om ni undrar varför det blev vitt runtomring texten så undrar jag det med :)
 

Kommentarer
Postat av: Moncan

Sista meningen var lite rolig.
Men allvarligt talat, vad fint du skrivit Carina. Jag blev alldeles tårögd.
Många kramar. Och håll i han den där snyggingen. Jag har ju visserligen en egen så jag menade inte för min skull.

2014-03-23 @ 18:01:32
Postat av: Carina

tack :)

2014-03-29 @ 09:15:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0