Honey I`m bored...

 
Känner mig lite lättuttråkad. Häromdagen var jag lite småsur och ville ha mina fyra lediga dagar tillbaka. Förra veckan såg jag fram emot fyra härliga lediga dagar. Hade tänkt att göra massor av saker men jag orkade ingenting. Drog i mig redbull, berocca. c-vitamin och ingefära men inget hjälpte. Tillslut förstod jag att jag faktiskt var sjuk. Blev sängliggandes i nästan 6 dagar. När jag äntligen blev frisk så var det Caspers tur att bli sjuk. Varit hemma nu i så många dagar och jag saknar vuxet sällskap. självklart har jag Jörgen men han har jobbat mycket och bla inventerat på jobbet. Mille är mysigt sällskap men som också kräver en hel del motion. Han är nog också lite uttråkad.
Ute är våren i ful lgång och från och till vädret helt underbart. Men vår tid kommer.
På hus fronten går det långsamt fram.
Vi längtar så till det nya huset. Vi har skrivit papper på vår lägenhet men hon som köper måste sälja sitt hus i Söndrum med närhet till have först. Vi håller verkligen tummarna att hon får det sålt. De svåra tider att sälja och rätt läge att köpa. Mäklaren säger att han har backup planer i fall det inte går bra med damen. Men just nu har man bara ont i magen av det hela. Men man får tänka positivt och att allt ska gå bra. Vi ska ha vårt nya hus och det med basta. Men inflyttningen blir definitivt framflyttad.
Igår var det utvecklingssamtal med Jasmine i skolan. Hennes pappa var med. Hon är så duktig att hon redan på vissa håll nått upp till årskurs 5ans mål. fast hon går i 4an. Matten är ingen utmaning och de får ge henne extra uppgifter hela tiden. Helt fantastiskt roligt.
 
Casper hade alla rätt på matteprovet häromdagen och sedan har det visat sig att han är en hejare på att klättra med. Han ville inte fortsätta med idrotten för han tyckte det var för svårt. Han hade inte riktigt orken för det och då blev det inte alls kul. Klättring fick bli ett nytt alternativ och han var så duktig. Jag blev riktigt förvånad. Så nu blir det klättring varannan onsdag. Han är så motiverad och glad. En riktig kämpe.
 Nu skall han bara bli frisk så vi kan ut och cykla. Missar discot i kväll men det kommer flera. Tänkte laga en nyttig pizza i kväll. Vi måste ju fortsätta vårt nya liv. Med mer motion och nyttigare mat.
Söta Mille fyller ett år nästa vecka. Får se hur vi ska fira den dagen. Extra köttbullar kanske.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0