Long time...

 Jag vet att jag inte är så duktig på att blogga längre. Sedan vi köpte huset har det verkligen varit fullt upp. Tyvärr har det inte hänt så mycket på husfronten egentligen. Lite trädgårdsarbete och försöka få ordning på saker och ting. Jag har varit väldigt trött sista tiden. Varit en hel del med Casper och läkarbesök. Vi har träffat hjärtläkare och läkaren från Göteborg. Ett nytt blodprov har tagits i forskningsyfte för att se om de får svar på gåtan vad det är för sjukdom han har. Undersökning kostar 50.000 kr och tar 6 månader innan vi får svar. Som tur är så har vi så bra sjukvård i Sverige och jag betalar inget för provet.Nästa vecka blirdet nytt läkarbesök med läkaren från habeliteringen. Denna vecka är det möte med sjukgymnast arbetsterapeut och skola. Så fullt upp.
Själv har jag fått problem med stickningar i vänster hand och från och till i höger med. Varit hos läkaren och han säger att det är Karpaltunnelsyndrom.  Skall vill arbetsterapeut i morgon och få skenor för att avlasta. Kan vara något med min sköldkörtel också men jag har inte fått provsvar ännu.
Casper min hjälte som kämpar mot sin sjukdom. Han sa häromdagen att han nästan grät för han hörde att man kunde önska på radion att ens drömmar kunde gå i uppfyllelse och då att han skulle han önska sig frisk. Men förstod snabbt att det kunde man inte önska sig. 
En av Caspers största önskningar är att få cykla eller sparkcykla till skolan som hans syskon och kompisar gör. Jag ska se om jag kan hitta en elsparkcykel eller elcykel till honom. Inget som han kan få som hjälpmedel fast han behöver. Men det är inte så lätt att hitta bra saker. Tipsa gärna om ni vet något.
Jasmine är pigg och glad som vanligt. Skall börja spela fotboll och håller med klättring i klätterklubben.
Min stora dotter Sofia har haft fullt rulle med att hjälpa Stefan Löfven i valrörelsen. Ni ser henne till höger med keps.
Naturligtvis så var hon med på den tv-sända valvakan. Det värmde i hjärtat när man hör Stefan Löfven tacka sitt älskade SSU som jobbat så hårt med valrörelsen. Jag är så stolt över min duktiga Sofia. Hon jobbar så hårt.
 
Mille börjar också bli duktig. Han och Casper har gått rallylydnad och de fick så mycket beröm sist.
Min härliga son.
Söta Jasmine.
Min älskade sambo. Här klättar han i träden på Isaberg Camping. Vi hade så mysig helg där.
Jasmine på lika höga höjder. Får hoppas jag orkar blogga mer framöver. Blir som en dagbok som man kan läsa och kolla i.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0