Camping och kärlek...

Husvagnen,hunden och barnen check. Alla på plats och vi startar vår färd. Klockan är 11.00 och Jörgen stannar ekipaget innan vi lämnat Halmstad. Det var dags för en tyst minut och klockringning för hans pappa Ingemar som gått bort. Ett annorlunda sätt att starta vår semster mot Örebro. Vi gråter och allt känns jättekonstigt. Men vi biter ihop och fortsätter vår färd. Nu kan ju inget gå fel. Men vid nästa stopp vid Jönköping så ringer min läkare. Mina sköldkörtelprover var inte bra och han skulle skriva remiss till en expert. Mitt humör gick verkligen i bott. Genast kände jag mig sämre fast jag mått bättre den sista tiden. Men den vackra färden runt Vättern får mig på hyfsat humör och jag tränger undan vad han sagt. Vi checkar in Gustavsviks camping och Jörgen gör sig redo för Bridgefestivalen.
Knasig resa tycker Jasmine som ramlade illa första kväll med sparkcykeln. Vilken tur att det inte var något badväder så att såren hann läka.
Men lite krämpor stoppar inte Jasmine. Full av fart.
Casper och jag vann nästan qvisstävlingen på Campingen. Kom på typ fjärde plats.
När Jörgen Spelade Bridge åkte vi till Värmland och hälsade på mina mamma och Erik.
Mormor har fint i sitt växthus.
Vi hälsade även på min pappa och hans Solveig. Vi gick på trevlig loppis och åt god mat. Tyvärr glömde jag kameran.
I Örebro regnade det nästan hela tiden och det kunde ju varit roligare. På Äventyrsbadet var det fullt med folk och vi fick knappt plats.
 
På stan hittade vi stora popcorn. Hela stan var full av konstverk.
Inte lätt att cykla i Örebro heller?
Elefanter på stan.
 
Men man kan ju bo fint i Örebro. Det blev bättre och bättre i alla fall. Man skulle kunna tro att en lervälling på camping och regn skulle tära på ett förhållande men jag känner mig mer tokkär i Jörgen än någonsin.
Vi fick en en fin resa till Örebro trots allt.
Men vår resa var inte slut där. Nästa stopp var Stockholm och hälsa på Sofia och Cesar. Mer om det i nästa blogg inlägg.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0