Om du blåser på mig...

Så faller jag omkull. I flera dagar förra veckan kändes allt som motvind och att jag skulle falla om någon blåste blåste på mig. Men Inte ens de starka vindarna fällde mig. Men i måndags när jag satt med min blå vita kaffekopp med texten Time for Coffe på så snurrade marken under mig. Halsen blev alldeles tjock och det stramade i bröstkorgen. Jag skulle skynda mig till jobbet och klockan bara tickade på. Helt plötsligt så rann bara tårarna. Det fanns ingen hejd på det. Vankade fram och tillbaka i köket. Tog telefonen och ringde min mamma som blev helt förtvivlad och undrade vad som hänt. Inget hade ju egentligen hänt. Allt bara rann över. Efter några tröstande ord både från min mamma och Jörgen så åkte jag ändå till jobbet. Jag tänkte jag måste sätta på autopiloten. Gick in till min chef och sa att jag egentligen inte mådde så bra. Men någonstans fick jag styrkan ifrån att kämpa vidare. Dagen innan hade jag lämnat barnen till deras pappa. De har varit extra länge hos mig och det kändes så vansinnigt tomt efter de.
Mina underbara tokiga barn. Duktiga Casper hade börjat spela fotboll i HBK i söndags och var så himla duktig. Men det var också en påminnelse om att han har en svår sjukdom. Han kämpade och tyckte det var så roligt och var så glad efteråt. Han spelar med habiliteringen.
Jag fick kämpa mot tårarna hela dagen och intalade mig själv att jag har en autopilot. Det fungerade bra. Jag har jobbat hela veckan och jag är så stolt över mig själv. Trodde att jag var på väg att bryta ihop fullständigt. Men jag är en kämpe och mitt jobb ger mig så mycket. Jag jobbar med svårt sjuka människor och att få hjälpa de i svåra stunder får mig att kämpa i mitt eget liv.  Man får ta vara på sina guldkorn i vardagen. Mina guldkorn denna veckan är att barnen kommer på söndagen. Att det är melodifestivalen och Alla Hjärtans dag idag.
 
 Ibland vill jag ut och resa men vi köpte ju lilla Mille som kostar en hel del. Men han är min guldklimp och han är så mysig och härligt sällskap.
 
Varje dag på jobbet så drar vi positiva kort och detta kort har fått mig på bra humör denna vecka.
Ibland ger livet för mycket motvind men jag tänker fortsätta och kämpa och var positiv. I bland undrar folk hur jag orkar med allt. Men får man bara sätta på autopiloten och kämpade ett tag till. Jag har ju världens bästa familj, vänner och kollegor. Med dessa så är jag allt och lite till. I dag träffade jag en ung kvinna på hundstranden som var så himla trevlig. Våra hundar busade och lekte och vips så hade jag varit ute i nästan två timmar. Ett riktigt guldkorn i vardagen.
I mars blir det en resa till Göteborg med Casper. Det blir en heldag och träffa muskelteamet. De går igenom varenda liten muskel. Mäter och kollar med instrument. Jag har fortfarande inte fått svar på de förra testerna vi gjorde i Göteborg sist. Jag får väl ringa i veckan och kolla.
Men nästa vecka är det sportlov och jag jobbar bara två dagar och sedan blir det att ha kul med barnen.
Kram på er alla trevliga läsare.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0