Omsluta mardrömmen...

Du vaknar med ett ryck. Snaran runt halsen knyts hårdare och hårdare. Kroppen är dyblöt av svett. Du får ingen luft och inget kan väcka dig ur mardrömmen. Du har ingen snara runt halsen utan det kommer inifrån. Vankar runt omkring i vardagsrummet för att få luft. Hela huset sover. Bara hunden tittar undrande på dig. Ja de senaste månaderna har verkligen varit en tortyr och nu är det över. Jag kan andas igen och är fri från min snara runt halsen. När jag skrev mitt sista blogginlägg trodde jag från och till att det faktiskt skulle vara mitt sista blogginlägg. Var livrädd för att dö på operationsbordet. Det var en komplicerad operation och kirurgen gjorde så litet snitt han kunde och det var lite svårt att få ut struman. Efter operationen fick jag väldigt högpuls och var trött som en gnu. Sov i 24 timmar i ett sträck. Ont i halsen och nacken. Men inga problem att sova. Kände direkt efter operationen att jag fick luft.
Såret har verkligen läkt fint. Men tröttheten är fortfarande kvar och det är verkligen jobbigt. Sover jättebra men när jag vaknar på morgon känner jag mig helt slut. Efter frukost och dusch så får jag lägga mig en stund. Trött och ont i nacken och halsen. Jag har fått höjt min levaxindos och jag hoppas det snart känns bättre. Skall ringa vårdcentralen i morgon och kolla om det finns något att göra. Jag får hela tiden tänka på vad jag ska lägga min energi på.
Igår lämnade vi Wiktor hos hans mormor och vi tog lunch i ett mycket vackert Båstad.
Vi har köpt en pool till kidsen och nu kommer väl sommaren? Annars händer det inte så mycket. Försöker hitta något skoj varje dag. Som tex en glass i solskenet.
Försöker äta nyttig mat och tänka positivt. Har gått upp en massa i vikt och det är jobbigt att inte orka röra på sig så mycket. Men det måste väl snart vända.
Inga mördarsniglar har hittat vår fina sallad ännu.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Moncan

Fint med pool och sallad.
När jag gjorde min operation så jobbade jag på skolan i Stfs. Mina särskolebarn tyckte att ärret såg ut som en glad mun, så dom sa att jag hade två glada munnar; dels den vanliga och så ärret. Det var lite gulligt tycker jag. Jag var dubbelt glad :-)
Kramar!

2015-07-10 @ 13:02:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0