Nästan så man skäms...

Har inte diskat, städat eller lagat mat på en vecka.
Åkt snål skjuts på släkten. Jag har erbjudit mig
att hjälpa till men alla har sagt nej. Min mamma
tvättade till och med kläderna så jag har inte
ens smuts tvätt med mig hem. Riktig semester.
Bara paraplydrinkarna som fattas. För sol och
bad hela vecka har det varit. Brände mig på ryggen igen
häromdagen. Randig som en polkagris efter linne.
Man lär sig aldrig.
Skönt att vara hemma igen. Fast det har varit jätte-
trevligt. Man går lite på helspänn för min lilla Casper
är på och pillar på allt. Busig som ett litet troll.
Hemma är ju allt barnvänligt. När de bli uttråkade
så slåss de gärna. Hemma är det alltid någon att
leka med så det hinner inte att bli så mycket
konflikter. Men det är väl så det ska vara.
Syskon kärlek kallas det nog för.
Vilken het dag det har varit. Jag är jätteglad för min
nya bil. Den har gått som ett spjut och aircondition
är helt suverän. Har inte alls varit jobbigt att åka hem i värmen.

Casper och Jasmine i tåget runt Mariebergskogen i Karlstad med
Morfar Lelle och Solveig.

Lite lek på lekplatsen.

Solen går ned i skärgården i Kristinehamn.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0