Tänk vad ord kan såra och ge ...

stor ångest.
Mötte en kollega idag. Hon frågade om allt hade
varit bra på semester. Javisst svarar jag.
- Du har gått upp i vikt, fortsätter hon.
Kul att höra.
Har inte ens tänkt på det. Kanske jag har.
Får erkänna att någon vidare motion har jag inte
ägnat mig åt.
Det var samma kollega som frågade om jag var gravid
för ett tag sedan, nä inte gravid bara tjock.
Suck, inte nog med att man har jobbstress. Nu har man fått
fetma stress också.
Så jävla lätt är det inte att få ihop ens liv. Jobbar heltid
och när jag har ungarna är jag rätt låst.
Har ingen mamma eller pappa i närheten all slänga in
ungarna till och sticka ut på en joggingrunda.
Gillar inte gympa med andra svettiga människor.
Men jag ska försöka och få ordning på mitt liv.
Får sikta in mig på beach 2011.

Jag beach 2010.


Kommentarer
Postat av: Millan

Kan inte tala om om du har gått upp eller inte....men denna vikthysteri gör mig GALEN! Å sen när jag ser bilden på dig så ser jag en frisk, sund å vacker Carina! Din kollega kan dra åt skogen å du ska inte bry dig!

Kram på dig!

2010-07-29 @ 20:03:14
Postat av: Carina

Tack Millan. Jag känner mig rätt normal. Ja hon kan dra åt skogen. Visst behöver jag röra på mig mer. Det är ju nyttigt.

2010-07-29 @ 20:25:18
Postat av: Solveig

Skärpning Carina var inte ett offer. Nästa gång du ser den personen ber du om ett samtal och så berättar du om hur du känner OCH talar om att du inte vill ha fler kommentarer om hur du ser ut.

Carina du är hur söt som helst ser ut som en normal 40 åring och du har fått 3 barn. Jag blir verkligen ledsen tänk så lätt det är att såra en annan person och med vilken rätt. Träningsstress man kommer hem från arbetet och är trött och orkar inte, en ny kulturyttring.

2010-07-30 @ 08:02:28
Postat av: Carina

Ja Solveig, jag sa till att det inte var kul att höra. Men personen i fråga är lite speciell och det biter inte.

Jag vill verkligen börja träna och ska försöka hitta tid. Men inte i bantningssyfte utan för att må bra.

Kram

2010-07-30 @ 08:54:15
Postat av: Gunnel

Du vet att du kan "slänga" in dom till mig, kram Farmor

2010-07-30 @ 13:31:30
Postat av: Carina

Tack, snälla "Farmor Gunnel "jag vet att du alltid ställer upp när du kan. Kram.

2010-07-30 @ 15:11:21
Postat av: Anonym

Hur någon vuxen människa ens kan komma på tanken att kommentera en annan persons vikt eller utseende annat än i positiva ordalag är för mig en gåta. Antingen är personen, rent ut sagt, dum i huvudet och förstår inte bättre eller också finns ett stort problem med självkänslan. Om du skulle fråga mig så skulle jag säga att du är helt perfekt Carina! Ha det så gott och visa med en blick vad du tycker nästa gång din förlorare till kollega vräker ur sig något liknande. En blick säger mer än ord.

2010-08-08 @ 12:42:37
Postat av: "Linda"

Oj då! Glömde visst att underteckna mitt förra inlägg. ;). // "Linda"

2010-08-08 @ 12:47:13
URL: http://www.myspace.com/jumperpop
Postat av: Carina

Tack, "Linda". Jag ska träna på en riktigt elak blick.För jag vet att hon snart kommer säga något annat dumt.

Kul att en kändis kommenterar på min blogg.

För ni vet väl att "Linda" spelade med i Jumper.

Den kanon bra gruppen. Har alla skivorna.

Jag är ett riktigt fan.

2010-08-08 @ 14:21:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0