Maskrosbarn...

Fattar inte varför att alla maskrosor ska växa in i min
gräsmatta. Grannen har inte en enda. Måste
vara så att alla hans maskrosor växer in på min.
Min trädgård ser bedrövlig ut. Mossa och maskrosor.
Ogräs och tråkiga buskar. Staket behöver målas.
Vädret skall väl bli lite bättre denna vecka. Då kanske
det känns roligare att påta iden. Om det är någon som
inte har så mycket att göra och saknar en trädgård.
Så välkommen hem till mig. Kaffe och en macka blir
betalningen.
Annars har jag fått hem mina busfrön. Har känt mig
som Stalin hela eftermiddagen. Dom har inte riktigt
velat göra som jag vill. Men innan läggdags
verkade dom som vanligt igen. Kändes som jag
fick hem två uppspeedade duracell kaniner.
Men i morgon blir det dagis och fritis och leka av sig.
Ny mammavecka.

Nya solglasögon...

Ny min...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0