En extra knorr i livet...

Ibland går bara livet runt i ekorrhjulet.
Äta, jobba sova dö.
Finns det ingen extra knorr i livet?
Missförstå mig inte.
Jag trivs kanon med livet och tycker om mitt
arbete.
Älskar att pyssla om gamlingar och de sjuka
i kommunen. Reda ut blödande näsor, hjälpa
enbenta med omläggningar. De filosofiska samtal om
varför Gud glömmer vissa 97 åringar.
Försöka liva upp stämningen för vissa bittra
och negativa människor. Stånga mig blodig med
envisa anhöriga som kanske inte kan se sin kärestas
bästa. Ringa ambulanser och ge sprutor till höger och
vänster. Nä mitt jobb gillar jag. De är verkligen
stimulerande. Det är nog att jobba heltid som jag egentligen
inte trivs med. Finns så mycket roligt man också
vill göra. Jag är nog lite upplevelse människa.
Fast jag hatar att flyga och blir hypernervös när det
är förändringar. Går detta ihop?
Ja en extra knorr i livet denna vecka med att åka
till Stockholm blir det i alla fall. Ett break i vardagen.
Jobbar i morgon och sedan ledig till måndag.
Hurraaaaaaaaaaaaaaaa


Kommentarer
Postat av: Bo Strömberg

Mycket nöje på resan!

2010-10-13 @ 00:06:39
URL: http://www.bossesfoto.se
Postat av: Carina

Tack Bosse. Kan nog bli några foton där. Var ett tag sedan man var där.

2010-10-13 @ 08:13:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0