Livet i en vårsol...

Ja när solens strålar söker sig runt i vår omgivning
och värmer våra frusna själar så kan ju livet
bara le. Jag har lett mycket denna vecka.
Härliga skratt och mysiga leende.
Nya bekantskaper och återupptagna bekantskaper.
Nytt golv som glänser i köket och i hallen.
Ska försöka måla lite i helgen. Panelen i
köket är ju inte snygg längre. Nya tapeter
och de nymålade köksluckorna dyker upp nästa
vecka. Så härligt det kan bli. Nästa kalldusch blir
väl när räkningen kommer. Men skit samma
bara en bunta pappers pengar. Nog inga problem
att jobba extra i sommar. Stor vikariebrist i vården.
Fast vem vill jobba i sommar?
Lätt att vara glad när solen skiner eller vad säger ni?

Man kan bara lita på sin egen spegelbild? Man kan bara förändra
sig själv. Lev livet som du själv vill. Du är regissören i ditt liv.
Hoppa om du vågar. Oftast finns det någon som tar emot dig.
Tack alla underbara människor som stöttar mig och ger mig så
mycket glädje.

Sedan är jag superglad för min dotter Sofia som har fixat ett
två årig projekt på sitt jobb,

Idag beviljade Allmänna Arvsfonden projektmedel för det tvååriga projektet Ung NU!
Projektet ska verka i Burlövs kommun och syftar till att ta vara på ungdomars kreativitet och idérikedom samtidigt som man skapar en dialog mellan kommunpolitiker... och ungdomar. I Ung NU lär sig ungdomarna (12-25år) allt från vilka rättigheter man har till hur man startar och driver ett eget projekt och påverkar sin omvärld samt hur politik faktiskt kan vara roligt, om man gör det på rätt sätt!

Grattis Sofia du är bäst, mamma älskar dig.

Absolut ingen svart påsk. Härlig gul och röd har det varit för mig.

Ingen bra bild fotomässigt. Men jag tycker han är så söt.


Kommentarer
Postat av: S

Tack :)!

2011-05-01 @ 14:09:12
Postat av: Carina

Kram S

2011-05-01 @ 15:28:20
Postat av: Mib

Jag tycker också grisen är söt.

2011-05-08 @ 20:50:51
URL: http://mibfilosoferar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0