När cyberspace styr våra liv...

Konstigt liv man lever egentligen...
Man berättar för hundra personer att man
ska baka bullar och ha fredagsmys.
Låter främmande människor titta
i ens familjealbum.
Låter dagboken läsas av alla.
Visar känslor genom smileys.
Chattar i stället för att ringa.
Går på promenadband istället
för i skogen.
Spelar bowling utan klot.
Cyklar utan cykel.
Shoppar och bygger hus i en fantasivärld.
Matkassen kan man få till dörren.
Flirtar och dejtar med 100 mils avstånd.
Det är verkligen en ny värld vi lever i och det är på gott ont.
Lätt att fastna framför datorn.
Glömma och gå ut i real life.
Men kramas och kroppskontakt går fortfarande
inte göra genom datorn.
Inte så det känns i alla fall.
Skönt det.
I dag har jag fått krama mina barn.
Hämtade de på dagis och skolan.
Har fått en bonusdag tillsammans.
Tyvärr blev Jasmine sjuk och snälla
Farmor som alltid ställer upp har rykt
in som barnvakt. Hon passar henne
i morgon. För att hon ska slippa
gå upp tidigt i morgon bitti så åkte hon dit redan
ikväll. 11 barn hade varit sjuka i henne klass idag.
Något influensa liknande går. Jasmine har feber.
Min lilla stumpa.
Idag på jobbet har jag fotograferat mina kollegor.
Trivselförening har bestämt att det är en trivsel
faktor att ha ett foto med namn på väggarna.
Jag fick uppdraget att fota mina jobbarkompisar.
Jättekul tycker jag. Vi är 16 st på min avdelning.
Visade några av fotona för han som håller i det
och han tyckte jag kunde fotografera alla.
Har fotat 4 st idag. Då skulle jag bara ha typ 126 st
kvar att fotografera. Vi får se vad som händer.
Några till blir det nog.

Sjuk liten tös...









Kommentarer
Postat av: Boolamathilda

I am so happy that this site finally is back to maintain its peak position.

2011-08-01 @ 10:26:07
URL: http://boolamathilda.blogspoo.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0