Fruktansvärt...

Tv går hela tiden. Obegripligt det som har hänt.
Vilken tragedi som har utspelat sig i Oslo.
I går tyckte man det var hemskt och följde det
intensivt. När man i dag förstår hur illa det är
så kan man knappt ta till sig det.  Över 80 ungdomar
som är döda. Kan inte hjälpa att tårarna rinner
för helt okända ungdomar och deras familjer.
De har visat bilder på den gripne. Han ser ut som
vem som helst. Hur kan en ensam galning göra
så här? Så chockad man känner sig.
Sofia är ju ungdom och aktiv på många sätt.
Jag tänker jättemycket på henne idag.
Stackars Norge. Nu ställer vi upp för Norge
och tänder ett ljus för alla drabbade.

Denna fredag kommer man att komma ihåg. Precis som man
kommer ihåg vad som hände när Palme dog, 11 september och Estonia
sjönk. En dag vi hade kunnat vara utan.
En semester dag som kom av sig.
Skönt att de har gripit den skyldige och att han verkar ha varit ensam.
Ingen Al quida attack.
Men måtte det inte hända igen. Alla dessa oskyldiga ungdomar
som varit på fel plats vid fel tillfällen.
Krama om varandra idag. Ta vara på alla underbara dagar.
Lev verkligen i livet. Gör det du blir glad av.
Funderar på vad hur jag ska fylla mina sista semesterdagar.
Träffa Sofia ska jag göra. Se hennes nya lägenhet.
Umgås med Jörgen och mina småttingar.
Det är det bästa som finns. Att vara med sina nära och kära.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0