Hurra vi fann den...

Vilken då. Jo bilen med registrerings nummer 001.
Nu är kan vi börja räkna bilar vi med. Cirka 998
kvar att räkna. Så kan man också roa sig. Det har tagit flera
veckor att hitta 001.
Det heter platespotting.
Vad är Platespotting?
Vad Platespotting är undrar antagligen du som aldrig hört talas om det förut. Svaret är att det helt enkelt är en klassisk "underhållning-på-långresan-lek" som växt sig större än så.

Tanken är enkel - det hela går ut på att ge sig ut bland våra fordon på vägarna och leta efter de med registreringsskyltar. Hittar man en som har sifferkombinationen 001 så är man igång - och fast.
För sedan är det 002 man ska finna, följt av 003 och 004 osv. Det slutgiltiga målet är förstås att komma upp till den sista sifferkombinationen, 999, och spotta (vilket betyder att se) den.

Andra saker vi har roat oss med har varit medeltidsdagarna i Varberg.
Dit åkte vi idag tillsamans med Jörgen och Wiktor. Så trevlig och
mysig dag vi har haft.

Vissa sprutade eld i värmen.

Wiktor poserar framför skylten.

Jasmine framför kameran.

Vissa slogs med svärd.

Andra stod för underhållning.

Casper provade på armborst.

Någon stod för fiolerna.

Cool...

Riddare Arn?

Lite tungt svärd kanske.

Jag har mött min överman. Jörgen tog säkert minst 500 mer foton
än mig. Kul med någon som är lika tokig i att fotografera som jag.

Linslus 1

Linslus 2.

En mås dök upp framför kameran. Eller är det en tärna?


Kommentarer
Postat av: Solveig

Hej familjen jag har 789 och när ni kommer dit så lovar jag att bjuda på fika under tiden som ni beundrar min skylt.

2011-07-06 @ 16:50:38
Postat av: Carina

haha, undrar om du har kvar den då, vi har inte hittat 002 ännu. Det är en mycket långsam tävling.

2011-07-07 @ 07:44:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0