Turist i egna staden...

Veckan har verkligen gått i turistens tecken.
Sena nätter och rosévin. Konstvandringar och
turistmål. Min semester börjar egentligen
inte föränn nästa vecka. Mej jag har tjuvstartat lite.
Häromdagen blev det en en rundvandring med
Lena i Vilshärad. Vi besökte Bo Strömbergs fotoutställning
på Strandgården. Trevlig liten utställningen. Det
blev också en strandpromenad och det var riktigt
fint därute. Man behöver verkligen inte åka någonstans
för kusten är full av smultronställen, tjusiga stränder och
Vi hamnade senare
på Punch Tylösand och åt en supergod pizza.
Efteråt blev det en rundvandring på hotellet. Där fanns
en magnifik fotoutställning med Terry O neill.
Wow, vilka foton. Åk dit och kolla. Mingla bland
stekarna och låtsasbo på hotell. Det gjorde vi.
Nä skoja bara.
I går fick jag betala priset för rosévin och sena
nätter. Fick migrän på Jasmines kalas.
Anders hade fixat kalas hos sin syster. Jättetrevligt.
Men vi fick åka hem. Tvärslocknade på Jörgens soffa.
Idag blev det en konstvandring i stan. En liten
besvikelse. Visserligen var den gratis så man kan ju inte
begära pengarna tillbaka precis. Guiden var torr och
tråkig. Har ju gått flera stadsvandringar och trodde det skulle
vara på samma nivå. Men icke sa nicke. Lite
nytt har jag lärt mig om Halmstads konst.

Visste ni att Picasso klippte i papper som ungarna gör för att göra den
här skulpturen. Viker ett papper dubbelt och klipper ut en ansikte. Så enkelt
kan det vara och skapa konst.
Ni kanske inte känner igen den på fotot. Har mixtrat lite.

Alldeles strax intill picasso skulpuren finns detta konstverk, ja den syns
inte för den är nedgrävd. En konstnär som jag tror hette Harald Person
grävde ner sitt konstverk. Lite lustigt med sant.

Detta lilla konstverk härstammar från restaurang Norre kavaljeren. Den brann
tydligen ner och något man räddade var Glaskonst av Erik Höglund.

Neptunus.

Toppen på på Neptunus.

Vi fikade och en mås dök upp och snyltade.

Kyrkklockan i Vilshärad. Ljuset som uppenbarade sig kom antagligen
från ovan eller?

Konst ute vid Hotell Tylösand.

Foto av Terry Oneill.
Lite uppdatering av mitt liv som mest varit lördag hela veckan med
underbara Jörgen.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0