Blixtrar och dunder, magiska under.

Vaknar med ett ryck. En obehaglig ilning
går genom hela kroppen. Försöker fokuserar
blicken på klockradion. Siffrorna blinkar
frenetiskt på 00.00. Har jag hamnat i twilight
zone? Vad är det som händer? Det tar några
långa sekunder att inse att braket man vaknat av
är åskan. Inget dåligt åskväder som drog fram i natt.
Tur man vaknade och kunde ställa om klockradion,
då det tydligen varit strömavbrott. Lite svårt att
somna om igen. När jag vaknar på morgonen fungerar
varken, tv, telefon eller internet. Som tur är så var
det bara ett kort avbrott. Allt funkade när jag kom hem.
Annars har jag fortfarande lock för örat. Men det
är mycket bättre. Var ganska trött i går när jag
jobbade men det var nog mest värmen och lite
sena nätter den senaste tiden.
För att relatera till överskriften, magiska under.
Mysiga och härliga dagar tillsammans med barnen,
Jörgen och hans son. Jag har ätit och mått gott, så
jag känner mig alldeles fyrkantig. Jörgen är verkligen
duktig på att laga mat. Riktig gourmet kock. Nu får jag nog sätta fart
på att röra på mig igen. Så man inte lägger på sig
mer trivselvikt.
Vi var hos några himla trevliga kompisar till Jörgen häromdagen
och då dök det hederliga gamla spelet Alfapet upp. Så
dålig jag var på det. Kul att spela men svårt.
Det hade jag alldeles glömt bort hur svårt det var.
Jag fick storstryk så klart. Tur man inte är en dålig förlorare.
I kväll bjöd trevliga Lena på supergod sallad ute vid Grötvik. En
jättetrevlig pratsund och fotorunda. Tack Lena.

Grötvik.

Hagbard 1928

Fina präskragar fanns det.


Nu borde jag städa för i morgon blir det styrelsemöte med
fotoklubben hemma hos mig.







Kommentarer
Postat av: "Linda"

Och här i Kristinehamn gick ovädret näst intill obemärkt förbi. Trots Klass 1-varning... Visst, det kom lite regn, det blev mörkare ute och det kom en och annan blixt med tillhörande muller, men att kalla det för oväder vore en rejäl överdrift.

2011-06-08 @ 11:23:46
Postat av: Carina

Då hade nog åskan lagt all sin kraft neråt oss i stället. Vädergubbarna kan man inte riktigt lita på. Snart dags att göra en liten visit i Värmland och hälsa på släkten. Blir nog innan midsommar. Ha det bra "Linda"

2011-06-08 @ 17:45:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0