Vem tänder stjärnorna...?

Ja en liten stjärna på himlen har jag och barnen
tänt idag. Vi tittade lite på julsånger på youtube.
Vi hittade sången Do they know its christmas.
Ni kommer väl ihåg den låten? Man blir lika berörd
varje gång man ser videon med de svältande barnen i Afrika.
Ibland vill man ta hela världen i sin famn och göra alla
glada och lyckliga. Varför skall inte alla ha det lika bra
som oss. Vi googlade välgörenhet och hittade Rädda barnens
tända stjärna kampanj. Skänkte en liten slant och nu lyser
vår stjärna, Tarzan som vi döpte den till, starkt på himlen.
Bara ett piss i Nissan som en Halmstadsbo hade sagt men det
kändes bra för oss. Ungarna ville absolut inte ge avkall
på sina julklappar för de svältande i Afrika.
Så jag tyckte vi hittade en bra lösning.

Där lyser vår stjärna. Tarzan var vår underbara hund som dog tidigt i år.

När livet ser som mörkast så finns det alltid någon som sprider ett
ljus i vårt mörker. Denna ros växer så fint utanför mitt jobb. Tänk
att den kan vara så fin i november. Jasmine tjatar om att hon vill
att det ska snöa. I december måste ju snön komma. Ja lite snö
runt jul kan jag tänka mig. För visst är det svårt att få rätta julstämningen
i detta varma landskap just nu.

Världens bästa pojkvän Jörgen gör allt för att skapa god stämning.
Tycker han lyckas så bra.
Glömt inte göra ett besök i hans affär Team Sportia Halmstad city.
Hälsa från mig.



Kommentarer
Postat av: Jörgen

Ja, snön vill jag också att den ska komma. Men kanske av en annan anledning än barnens. :)

2011-11-30 @ 23:59:11
Postat av: Carina

Den kommer snart jag lovar.

Puss

2011-12-01 @ 07:40:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0