Fortsatt drama, ensam och mord

Denna vecka har fortsatt i dramats tecken. Livet känns som en

stor tv serie. Mest är det cityakuten som hägrar. Men veckan började

med att vi satt alla som klistrade och väntade på de nya tv premiärerna.

Som resten av Sverige så ville man helt klart se nya Dallas. Men hur kul var

den. Jrs son sprang omkring i en svart skinnjacka och smällde argt i

en massa dörrar. Gamla rynkiga skådisar som gjort sitt bästa med att lyfta

sina ansikten. Vi pendlade med en annan såpa. Ensam mamma söker.

Ni vet det programmet som en viss Jörgen ställde upp för några år sedan.

Det var då jag upptäckte att jag hade en massa känslor för Jörgen och hoppades

att han skulle åka ut på studs. Vi hade ju dejtat långt före den såpan.

En annan bekant är med i år. Borre heter han och han gjorde rubriker i

aftonbladet på en gång.

Borre som inte friar till Cecilia i ensam mamma söker. Men som

aftonbladet försökte vinkla det.

Så är det med media. Som jag skrev till Borre på facebook.

Må bästa kvinna vinna hans hjärta.

Vi fortsätter med Cityakutens avsnitt. Visst hann vi med ett

besök till sjukhuset denna vecka med. Casper klämde sitt finger

på skolan. Jag tyckte först inte det var något. Men han hade så ont på

kvällen så jag åkte tillslut till kvällsjouren. Det blev röntgen och de tog

en massa bilder för de tyckte det var något. Men sedan fick vi åka hem

med de orden att det nog inte var något. Nog sa han två gånger.

Fingret är blått och ömt men inte så farligt. Han fick

också andnöd och ont i hjärtat när det var så varmt i måndags

Skrämde nästan livet ur mig. Men det gick fort över som tur var.

Mer drama i värsta CIA New york Fick ett så hemskt telefonsamtal igår.

Det enda jag hör  är en mansröst som säger

- Någon mer kan ju ha blivit mördad.

Hallå hallå ropade jag men inget svar.

Snacka om att jag höll på att göra i byxan.

Började ringa runt och kolla så att alla mådde bra. Kollade vilka som

var oneline på facebook.

Någon måste ha ringt fel. Kanske en radio stod på i bakgrunden,

Jättekonstigt var det.

Fler tv serie som hägrar i våra liv. Arga snickaren. Eller snickaren som inte

hör av sig. Väntar på snickaren ska komma och fixa till vår källare till

ett sovrum. Vi får snart vårt nya kök så det blir lite Extreme makeover.

High school kanske det inte heter men ungarna har börjat skolan. Casper och

Jasmine trivs jättebra i sin nya skola. Känns så himla bra.

Annars tickar det på med Varuhuset eller lite överdrivet. Jörgens affär

Team Sportia som också fått ett upplyft. Snart invigning.

Goda grannar har vi alla fall här på Väderögatan men det blir nog någon

vecka tillbaka på Fyllinge nu under renoveringen, Idag blir det Hem till gården

och klippa gräset och kolla posten.

Någon som behöver ett gammalt kök? Inte så gammalt utan riktigt fint.

Hör av er.

 
 Svårt hitta passande bilder men livets blomma kanske.
 
Snigelfart har det inte gått i.
Snarare i racerfart. Trevlig helg alla.

Kommentarer
Postat av: Moncan

Oj oj oj, vilka TV-freaks ni är! ;-)
Av allt det du räknar upp så har vi bara kollat Dallas, det andra är inte det minsta intressant. Speciellt inte arga snickaren, det är det värsta program jag vet. Har kollat halvt några få gånger och jag blir så förbannad så jag stänger av. Hur han kan bli så förbannad och bära sig åt så där när det är människor som säkerligen har en massa svårigheter. Fy fan! Det finns fler såna program: Lyxfällan till exempel. Stackars människor som går på niten att blotta sig på det där sättet, nedvärderas och hela svenska folket sitter och glor på dom och tänker att dom är idioter.
Förlåt nu fick jag utlopp för det här.... :-D
Tacka vet jag Ernst :-)
Hoppas Casper blir bra i sitt lilla finger snabbt nu.
Massa kram från Värmland och andra sidan Kvarned :-)

Svar: Fingret är bra- Haha; ja bara få utlopp här. Massor av kramar tillbaka. Saknar er.Carina
Carina

2012-09-01 @ 11:01:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0