Hänga fast...

Med tårar i ögonen och darr på rösten sträcker jag fram min mobiltelefon. Läkaren sätter upp sina glasögon ovanför pannan och tittar fundersamt på mig.
Visar en bild i min mobil på Casper med sin mask. Berättar sedan om mitt liv med Casper och alla vakna nätter. Hon skriver utan att blinka en förlängning av min sjukskrivning. Bara att inse att det är svårt att jobba med nattvak.
Ni måste förstå hur tungt det är att varje natt sätta på denna mask och inse att detta är något Casper ska leva med i resten av sitt liv. Det är både fysisk och psykiskt påfrestande. Läkaren tog lite blodprover för jag sa att jag inte riktigt känner igen mig. Har så lätt att bli ledsen. Men hon trodde inte det är något fel. Bara att jag är slutkörd och har sömnbrist. Casper har varit några nätter hos sina pappa men kommer tillbaka redan i morgon. Jag har fått sova några nätter i alla fall. Inte lätt att få ihop livspusslet just nu. Julen känns avlägset men jag har sänkt kraven rejält i år. Denna julen blir inte som vanligt. Sofia min äldsta dotter kommer fira jul på annat håll. Bara inse att hon är vuxen och har sitt eget liv nu. Känns jättekonstigt.
Förra veckan var det Lucia och Jasmine var tärna. Wiktor vann över lärarna och fick till slut vara tomte. Wiktor som sjunger väldigt vackert för den delen. Riktigt fin sångröst. Det har hans pappa med.
Det visade sig att min granne från Fyllinge är en riktig rockartist. Han har sagt till mig flera gånger att jag ska komma och titta när han spelar. Hans band spelade i lördags och jag tog min kamera och åkte dit. Häftigt värre var det.
Micke till vänster. Mer känd som Alvas pappa för oss kanske.
Men för publiken är han medlem i A tribute to Accept. De spelar det gamla hårdrocksbandets Accepts låtar. Verkligen duktiga.
Nu får jag ta nya tag och inte hänga fast i det gamla. Ett nytt sätt att fira jul på och snart kommer nog våren också. Tiden går ju så fort och snön har redan töat bort. Jag är så fantastisk glad över att jag har Jörgen. Han torkar mina tårar och är mitt stora stöd i livet. Han kommer älska mina brända revben och lite lätt sega köttbullar på julafton. Inte bry sig om jag inte hunnit städa bakom spisen eller putsat silvret till jul.
Julen kommer bli underbar för vi kommer fira tillsammans. 

Kommentarer
Postat av: Lena M Carlsson

Det viktigaste vi har är varandra, så är det bara!
Var rädd om dig och strunta i alla "måsten".
Vad gör det att det inte blir riktigt som tidigare jular med städning etc. Lägg tiden på att vara tillsammans och på att försöka att ta igen dig lite!
Styrkekramar, Lena

2012-12-19 @ 02:39:37
Postat av: Moncan

Skickar dig en kram.

2012-12-19 @ 09:43:46
Postat av: Carina

Tack Lena och Moncan. Era kramar värmer.

2012-12-19 @ 17:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0