Kampen mot Goliat...

Sneglar på pappret som ligger på köksbordet. Fast det är hopvikt kan jag utläsa de få orden orden som jag ser. Räcker med ett ord:utmattningssyndrom. Bröt ihop i går när jag var med Casper hos läkaren. Hon sjukskrev mig 50 % till den 16 december. För jag är verkligen helt slut. Ni vet jag skrev sist att jag var på väg att sjukskriva mig men tydligen räckte inte peptalk så länge. Casper har ju fått sin andningsmask och att det skulle vara så mycket jobb men  det trodde jag inte. Men som sjukgymnasten sa ,så är det ett medicinsk nattarbete som vi har fått. Vem orkar jobba heltid och samtidigt ha nattarbete hemma? Nä inte många. Jag har ansökt om vårbidrag för Casper och ansökan skrevs i augusti och det har ju hänt en hel del sedan dess. Just nu jagar jag försäkringskassan om detta. Det tar så mycket energi. Samtidigt har jag en son som inte alls mår bra. Han har inte orkat vara i skolan denna vecka. Har är väldigt trött, yr och har huvudvärk. Det gick bra med hjärtundersökningen. Har lite hjärtrusning och det kan man medicinera om det blir värre. Känns skönt att veta att inte hjärtat är påverkat.
Har inte orkat lägga upp bilderna från hans barnkalas innan men här kommer några. Han bjöd hela sin klass och det var över 20 barn att hålla reda på. Vi hade bokat Stadsbongården. Vissa barn tyckte att det var det roligaste kalas de hade varit på.
Caspers pappa fick bekänna färg när ungarna gick lös med ballonger.
Det är väldigt tufft att se sin lilla son kämpa och försöka sova med denna mask. Just nu har han svårt att hosta upp slem och får gör andningsgymnastik och inhalera flera gånger per dag. Men vi kämpar tillsammans. Det är ju jobbigt för hans pappa med som sätter i halsgropen varje gång jag ringer. Casper får stanna lite extra hos mig nu när vi jobbar med apparaten.
I lördags fick jag rycka ut och jobba som tomte en timme på stan. Team Sportia hade lite jippo. Riktigt roligt. Tyvärr har väl jag ingen julstämning just nu. Tycker bara allt är jobbigt. Haft flera dagar på mig att sätta upp adventsstaken men jag har inte orkat bry mig. Men jag hoppas att jag ska få nya krafter igen. Ni kanske förstår varför jag inte ha orkat blogga så mycket den sista tiden.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, vad ska man säga?. Klart att du måste fokusera på din familj och spec. då på Casper. Arbetet finns alltid kvar sjuksköterskor finns det gott om många kan göra ditt arbete men Caspers mamma det kan bara du vara. Kram Sollan

2012-11-29 @ 13:47:15
Postat av: Carina

tack Sollan. Hoppas det inte blir kris på jobbet. Kram

2012-11-29 @ 13:49:37
Postat av: Anonym

Haha du e för rolig kris på jobbet det är det alltid där:-) Nu ska du vara hemma o fokusera på rätt sak. TÄNK inte på Skyttevägen,Sollan

2012-11-29 @ 16:18:00
Postat av: Carina

Ok ska inte tänka en sekund. kram

2012-11-29 @ 20:17:34
Postat av: camilla

Var rädd om dej..jag vet vad utmattningssyndrom är och det e inte kul..vat sjuksk helt sen jan ..började halvtid nu i oktober...lång väg tillbaka..lätt o hamna där men 10 ggr längre väg tillbaka..fokusera på det viktiga..just nu casper och jobbet springer inte ifrån dej kram kram

2012-11-29 @ 21:37:33
Postat av: Carina

Tack Camilla, ja just nu är det Casper som är viktigast, kram

2012-11-30 @ 11:19:58
Postat av: Moncan

Tror jag har lite aning åt hur du har det..... Ja, you know. Massa massa driljoner styrkekramar.

2012-12-05 @ 20:49:48
Postat av: Carina

Ja ni har inte haft det lätt. Många kramar till er Monica

2012-12-08 @ 15:30:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0