Upprorsmakaren...

 Är det jag? Ja enligt expressen. Lite coolt att slå upp Expressen och se sig själv som upprorsmakaren.
Carina fick nog startade en facebookgrupp Sjuksköterska söker jobb, mist 36900 kr vill jag ha i lön.
Häromdagen ringde Expressen mig och frågade om de fick göra ett reportage om mig och de dåliga lönerna i Halland. Vi låg visst sist i lönestatistiken i år. Jag tyckte det var jättekul att de ville åka ända till Halmstad för att träffa mig och de andra lågavlönade sjuksköterskorna. De fick min chefs nummer och sedan ringde de upp att allt var grönt. De fick följa mig på jobbet.
Så nervös jag var att träffa de. Men allt för en god sak.
Jättetrevliga och det var hur kul som helst.
Fotografen Martin von Krogh fick mig helt att glömma kameran. Det visade sig var en prisbelönt fotograf som flög med  från Stockholm. Såg hans fina bilder från Somalia. Vilken kontrast. Upprörda sjuksköterskor som klagar över låg lön och svält i Afrika. Reportern Karin Sörbring fick ihop artikeln väldigt bra. Jag fick läsa igenom innan tryckning och det var inget att påpeka om. Nu återstår och se om cheferna på arbetsplatsen uppskattar detta inlägg. Jag kände en himla kyla och chefen över chefen pekade på mig efter och sa:
-Dig vill jag prata med. Varför ville Expressen träffa dig? Tog det inte lite väl lång tid av din arbetstid, bla bla bla,
Jag får hoppas att de kan se det positivt att min kamp för högre löner inte är min egen kamp. UTAN HÖGRE LÖNER TILL ALLA DUKTIGA SJUKSKÖTERSKOR.
 

Kommentarer
Postat av: Carina

#Gilla :)

2013-05-19 @ 02:33:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0