Öppna landskap...

I går när jag körde från Halmstad till Gislaved så var
det 17 grader hemma. När jag kom fram så var det bara
10.5 grader. Snacka om skillnad på 1 timme och 10 minuter.
Regnet öste ner och det blev film och myskväll. Vi såg den här
expendables, ni vet den filmen med alla gamla hjältarna.
Den var väl ok. 2 getingar, två stolar eller två stjärnor eller
vad man ska säg. Lite väl mycket överdriven action och tuffa
gliringar. Men eftersom jag är ett stor fan av Sylvester Stallone
var jag ju tvungen att se den. Kommer ihåg när Rambo filmerna
kom på video. Då var vi några tjejer som skolkade och satt
hemma kolla på Rambo film. (Förlåt mamma det hände bara någon
gång.)Hemfärden i morse var ren njutning. Vilken kall och vacker
morgon. Låg dimma och klarblå himmel. Satt bar och njöt. Stereon
på hög volym och såg tre älgar vid vägkanten. Snygga djur bara
man slipper de på motorhuven. Gick en runda på stan efter jobbet.
Köpte inte en pryl. När jag kom hem ekade lägenheten tom.
Inga barn. Slängde i mig en macka och gick ut på en promenad.
Fick med mig kameran. Häromdagen när jag gick samma väg
så dök det upp massa fina fåglar som jag inte kan namnet på.
Färgglada och lite ovanliga. Ville fotografera de. Men de lyste med sin
frånvaro.

En vacker regnbåge har syntes på himlen i kväll.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0