Svart Lucia och kattbilden kom med...

Blev himla besviken i morse när jag kom till
Jasmines skola. Jasmine skulle inte vara med i något
Lucia tåg. Informationen från skolan har varit väldigt dålig.
Jag hade ju inte ungarna förra och exet hade fått
information att det skulle vara lussetåg 08.30.
Men det var niorna som skulle lussa för alla de andra.
Det var bara att ta hem den nyinköpta luciakronan
och lucialinnet. Hon var med förra året och eftersom
ingen sa något så tog jag för givet att hon skulle
gå i år med. Tre andra föräldrar när jag var där hade
trott likadant. Så himla dåligt av skolan. Blev
lite diskussioner med fritis personalen.
Har skrivit ett långt brev till skolan och frågat
lite om skolans policy angående Lucia.
En mycket fin tradition som ska bevaras.
Efter jobbet blev det luciafirandet på dagis.
Alltid lika roligt. Casper hade tjatat hela dagen
om att få sätta på sig sina tomtekläder på dagis. Han
älskar verkligen sina tomtekläder.
Han var så söt när vi satt på dagis och fikade.
Kramade om mig och sa:
- Mamma, jag älskar verkligen dig och jag
tänkte på dig idag på middagen.
Man smälter som smör.

Jag har ju försökt att fiska röster till fototävlingen
jag var med i Hallandsposten och det gick bra.
Visserligen vann den inte. Men det kommer att
vara med i 2011 kattalmanacka. Jättekul.
Känner mig extra mallig.
Tack alla ni som har röstat.
Jag får en kalender men man kunde köpa fler
på Hallandsposten idag. När jag var där vid
13:00 var de redan slut. De hade gått åt som smör
sa hon i kassan.

Caspers busiga dagiskompisar.

Bästisen Oliver.

Helsida i Hallandsposten idag.








Kommentarer
Postat av: s

Go mum!

2010-12-14 @ 21:04:02
Postat av: Carina

tack S

2010-12-14 @ 22:17:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0