Inbiten stadsbo bland mygg och kaffekalas...

Efter några dagar på landet känner jag mig som en
inbiten stadsbo. Speciellt biten av mygg. Får erkänna
att någon riktigt lantlolla blir jag nog aldrig.
Men det är trevligt ändå. I går var jag ute hos
brorsan och hans familj. Ungarna ville bada och
brorsan bor ju fint vid en sjö. Men inte så barnvänligt.
Hemma är det långgrunt och fina sandstränder.
Brygga och näckrosor är inte mina barn vana vid.
Eller jag stå mitt i skogen med bikini och vifta
bort mygg och myror. Kolla efter orm. Men visst
har det sin charm också.
Men västkusten är bäst. Förlåt alla värmlänningar.
Idag har det varit kaffekalas i långa banor uppe i Molkom
hos mammas särbo John-Erik som fyllde år.
Trist väder med regn och vi har mest suttit inne.
I morgon blir det Hammarö och hälsa på pappa och hans
sambo Solveig.

Jasmine lite tveksam över att bada.

Ett dopp i skogen.

Lånade brorsans objektiv och fick lite fotokurs.

Patricias spegelbild...

Kaffekalas hos John-Erik.

Mamma har gjort en hel park uppe hos John-Erik. Hon är så duktig,
både statyer och blommor.



Kommentarer
Postat av: Monica

Hm.... Men alla leksaker jag har i garaget var väl ändå barnvänliga....?

Hälsningar Moncan.

2010-07-01 @ 00:14:34
URL: http://mibfilosoferar.blogspot.com
Postat av: Carina

Jag skrev att mina barn inte vara vana vid sjön.Inte att det var något fel hos er. Jättetrevlig dag. God mat och sällskap. Kram.

2010-07-01 @ 09:30:29
Postat av: Monica

:-) Okej!

2010-07-01 @ 20:29:12
Postat av: Solveig

Carina inget är som sandstrand och havet. Jag står också och glor på Mälaren och vattnet är bara brunt.

Det blir en sväng till Halmstad i augusti för härliga havsbad. Ha en fortsatt trevlig semester.

2010-07-01 @ 21:01:13
Postat av: Carina

Hoppas du har tid och träffas om du kommer ner Solveig.

Det finns inget bättre än havet och stranden.

Men värmland har sin charm.

Kram

2010-07-02 @ 15:32:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0