Är det fredagen den 13 idag?

Tyckte precis att det kändes som fredagen den 13 idag.
Allt har bara gått på tok.
Gick till jobbet i morse. Skit ont halsen men
pigg. På jobbet startade vår nya organisation.
Vilket innebär att vi ska ha olika mobiler varje
dag och 1 person ska sitta spindel och ta emot
alla samtal. Jag ska inte säga ännu vad jag tycker.
Självklart måste man prova först. Men tungjobbat
idag innan allt har lagt sig. Eftersom jag var sjuk
förra veckan så var det mycket att jobba i kapp.
Mycket strul, stressigt. Ja allt som kunde gå fel gick fel.
Bara att visa god min och göra sitt bästa.
När jag kom hem hade jag tappat husnyckeln. Som tur
var hittade Jasmine den innan jag upptäckte att
den var borta. När Casper spillde ut mjölk över
halva bordet. Ja då gick luften ur mig. Lugn jag har
bett om ursäkt för min överreaktion. Men han satt väldigt
fint och åt efteråt. Dala lama säger att när man har det jobbigt så
ska man tänka på någon annan som har det sämre.
Så försvinner ens enkla problem. Jag tänker lite min
granne som fick identifiera sin mördade vän.
Kan ju tänka mig hur jobbigt det måste vara.
Sedan finns ju dom svältande i Afrika.
Nu mår jag bättre.
Hemskt när våldet annars kryper in runt husknuten.
Men idag har vi haft det olåst. Ungarna har ju sprungit
ut och in. Hann spela boule och sola några minuter
innan kvällsmaten. Känner mig inte rädd idag.


Ja nu är det mamma vecka. Då längtar man efter Mikael.
Men vi ska träffas en liten stund i helgen i alla fall.






Kommentarer
Postat av: Monica

Om folk säger såna där saker till mig (typ att jag ska tänka på nån som har det värre) när jag går omkring och tycker synd om mig själv så blir jag bara ilsken istället. Klart det finns dom som har det värre men man måste få gnälla lite ibland också och tycka att det är hemskt i ens eget liv. Sen brukar det kännas lite bättre om man gnäller lite tycker jag.

Fast det där med mordet tycker jag var ruskigt måste jag säga. Hua och det var där Patricia gick själv mitt i natten då för en massa år sen och vi var där och hälsade på och hon inte kunde sova eller?? Hualiga!

Fast jag ska allt hälsa på er ändå nån gång.

2010-05-31 @ 21:07:39
URL: http://mibfilosoferar.blogspot.com
Postat av: Carina

Det är ruskigt när det händer så nära. Det händer saker överallt. Innan var det mycket på Andersberg. Nu är det runt husknuten. Vart ska man flytta? Händer inget i Hållinge va? Vargar och Björnar kanske?

Ja du är välkommen hit. Din familj med.

Kram

2010-05-31 @ 21:43:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0