A tribute to my son....

För fem år sedan föddes min son Casper.
Jag är verkligen glad att jag befann mig
på sjukhuset när värkarna satte igång.
Hade fått en tid för kontroll då vattnet hade gått
dagen innan. Kände inte en värk förrän jag
satte mig i bilen. Väldigt kraftiga på en gång
och när jag stod på förlossningen och hälsade
på barnmorskan sa jag att nu vill jag krysta.
Barnmorskan bara tittade konstigt.
Men förstod att det var så. På 45 minuter
var allt över. Vilken tur
att jag var på sjukhuset. Casper fastnade
och såg lite rolig ut när han föddes. Som en liten
kon i huvudet.
Nu skulle man kunna tro att Casper är en pojke
som alltid har bråttom. Nä inte precis. Han
är som lilla Ferdinand som hellre sitter inne
och lagar pannkaka med sin mamma.
Han har aldrig bråttom och tar alltid det lugnt.
Min lilla son har alltid varit lite klen. När han var
8 dagar gammal slutade han och äta. Vi blev inlagda
och det tog en massa prover. Sondmat och slangar
överallt. Värsta dagarna i mitt liv. Efter 3 dagar vände allt.
Jasmine hade något som hette höstblåsor och de trodde Casper hade fått
det samma. Som tur var så var det hela över.
Han åt och var som vanligt. På nyårsafton när han
var 1 1/2 månader fick han RS viruset och vi låg inne
6 dygn. Syrgas och inhalationer. Inga roliga
dagar. När så små barn blir sjuka är man nervös.
Ja Caspers första år i livet blev lite annorlunda.
Mycket sjukhus och mediciner. Han och jag, vi
har suttit uppe många nätter tillsammans. Vi blev
som siamesiska tvillingar. Min underbara son.
Nu är han fem år, sprallig och full av liv.
Älskar mina barn av hela mitt hjärta.
Barnen är det bästa man har. Man lånar de
en period och försöker forma det i alla former
och kanter. Men det är bara att inse att de flesta
stöper sig själva. Viktigaste att skapa en god
miljö att utvecklas i. Jag gör så gott jag kan.
Vissa dagar är man trött och har inget tålamod alls.
Andra dagar klarar man livets påfrestningar galant.
Tack mina barn för ni ger mig så mycket kärlek.

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN MIN SON
( Han fyller i morgon onsdag)







Kommentarer
Postat av: s

Så fint!!!!

2010-11-09 @ 22:42:19
Postat av: Carina

kram S

2010-11-10 @ 08:05:12
Postat av: Monica

Så fint skrivet. Krama honom från oss. Har det kommit nåt kort?

2010-11-12 @ 20:58:31
Postat av: Carina

Han tackar för kortet kram

2010-11-13 @ 23:25:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0