Om man precis har slutat att...

röka så är filmen om Cornelis kanske lite jobbig att se.
För en härlig ölmage, ett destruktiv beteende och cigg i munnen
konstant så var han Cornelis. Men skriva underbara
texter och låtar kunde han. Har sett filmen om honom
i dag på bio. Kan inte påstå att jag är ett fan av Cornelis.
Men han är en del av vår kultur. En legend och eftersom
han har gjort 38 album så kan ingen ha undgått hans visor.
Låtar som står sig än idag. En kanonbra film.
Efter filmen gick jag och Lena och fikade. Drack varm
choklad och syndade med en kaka. Mitt nya liv
går inte så bra. Ingen motion och syndat hela helgen.
Har ont i halsen och lite små förkyld. Blir nog ingen
större motion denna vecka. I morgon blir det
att kolla på ungarnas gympa. På onsdag ska jag på
glöggkväll hos chefen med mina arbetskamrater.
På torsdag är det fotoklubben. Vi ska fota i kyrkan
i stan.  Ska bli trevligt. På fredag kommer det bli
lite annorlunda. För jag har inga barn och Mikael ska
till Göteborg med sitt jobb. Bo på hotell och gå på
Robert Gustafsson show. Jag blir alltså ensam
på fredagskväll. Får erkänna att det var ett tag sedan.
Lördag och söndag ska jag jobba. Så det blir att
sitta hemma och kolla på idol antagligen.

Somliga går i trasiga skor...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0