Diskpropp och kristna båtar...

Jasmine hade sagt till sin pappa i helgen att hon ville
åka på semester med de kristna båtarna.
Kristna båtarna? Ja hon sa att man kunde åka
till Finland med de. Hon menade alltså
kryssnings båtarna. Lite kul faktiskt.
Inte så dumt förslag. Ålandsbåtar och tältsemester
låter ju mysigt i sommar.
Får se vad vi hittar på.
Är lite deppig av dagens i-landsproblem.
I går när jag kom ut i köket. Blev jag lite
blöt om mina strumpor. Diskmaskinen har
lagt av och vattnet flöt på golvet. Fick åka iväg och köpa
en diskpropp. Har inte råd med en ny diskmaskin. Får
bli att diska för hand. Är redan trött på att diska
efter bara en dag.
Annars har vi varit på utvecklingssamtal i skolan.
Jasmine var jätteduktig. Kan allt hon ska på
sin nivå. Hon får till och med lite extra uppgifter.
Roligt att höra. En pedagog har tittat på henne
och hon tyckte hon är helt normal. Ett helt
vanligt yrväder. Skönt att höra.
Om mina barn hade suttit som juryn i en
kocktävling hade de två finalisterna varit
givna. Pizzabagaren från Fyllinge Pizzerian och
upphovsmannen till mc.donalds. Mig hade de
röstat ut bland de första. De är så
kräsna. Lagade tjocka revbensspjäll i ugn
med potatis och sås till. De gillade inte alls köttet.
Vi kan lika gärna bli vegetarianer.  Eller
pizzaianer.
Lika bra att laga sina säkra kort till de.
Vi har även varit en runda till loppis.
Ett nytt projekt har vi på gång. Jasmine
ska lära sig klockan. Varför inte göra en
fotosagobok om klockan. Försökte hitta en
stor klocka. Men vi hittade ingen bra.
Är det någon som har en stor klocka som
ligger och skräpar. Skänk den till oss.
Den behöver inte fungera. Bara visarna
går att flytta.

Vissa är glada över lite matsmulor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0