Ksmb och livet...

Lyssnar på Ksmb och funderar över livet.
Ser ut över ett vardagsrum fullt med husgeråd.
Bakkavlen bland fototidningarna, kylen bredvid
bokhyllan och en frys som väser i andra hörnet.
Ett skohylla på badrummet och ett sovrum fullt
av prylar. En tomhet och tystnaden som sprider sig.
Igår var huset fullt. Idag sitter jag ensam vid min
laptop. Min mamma har styrt sin gulbeige Skoda
mot vintern och Värmland igen. Ungarna till
sin pappa som jag tackar honom för all hjälp i helgen.
Vilken underbar go mamma jag har. Som hon har hjälpt mig att
få ordning på allt. Mitt i allt kom ju Sofia och skulle
tömma sitt förrådd. Jag blev nästan förtvivlad när
jag såg hur mycket hon skulle ställa hemma hos mig.
Men min mamma hon kan trolla. Jag kan inte fatta
hur hon lyckades få ordning och plats med
så mycket saker. Jag är så imponerad av denna
starka kvinna. Jag förstår vad jag har fått min styrka
ifrån. För precis som min mamma ger jag aldrig
upp. Det är bara att kämpa vidare i denna
jordiska motvind.
Foten är tyvärr inte bättre. Haltar vidare i livet.
I går hade vi lite kalas för mig. Mikael och hans
döttrar kom på en snabbvisit. 
Jag har fått fina presenter. Skjorta, sjal och en bok b.la.
När min mamma åkte så
tog hon med sig mina slita köksluckor.
Hon ska slipa och måla de fina. Verkligen jättesnällt.
Min lägenhet kommer bli fin men min tomma plånbok
ännu mer tommare. Men det går mot vår trots kylan
idag. Det går alltid att bygga upp ett korthus som faller.

Min mamma köpt fin blomma till mig.

Casper hjälper till.

Jasmine är bara söt som vanligt.

Min tårta ska fotograferas. Två fotografer in action.  Undrar om vilken
bild som blev finast, Nikon eller canon?

Mikael sysslar mest med sin nya telefon eller?
I morgon bryts mitt golv upp. Spännande dag. Not.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0