Fotokurs...

Ibland går tiden fortare än man tror. Kan inte riktigt
förstå att min fotokurs i porträttfotografering faktiskt är
slut. Det var Magnus Persson på ljud och bildskolan som
höll i det hela. Jag råkade halka med på ett bananskal
genom en annan fotokompis Anders. Tillsamman med några
andra duktiga fotografer har jag försökt hänga på.
Kände att de andra var på lite högre nivå och mer etablerade fotografer
än jag. Men jag hängde med så gott jag kunde. Magnus är väldigt lätt att
förstå och krånglar inte till det i onödigt och det är verkligen
en konst. Så jag har lärt mig massor. Speciellt lärt mig mer om
min egen studioutrustning, ljus och praktiska saker som
man kan nytta av som fotograf. Jag är verkligen supernöjd.
Jag skulle kunna fortsätta mycket mer. Magnus är självklart
inte bra duktig lärare utan också en fantastisk fotograf.
Så jag kan verkligen rekommendera honom som både lärare och fotograf.

Här visar Magnus vart man kan fotografera ett brudpar. Tänk bara på
att bruden kan bli smutsig om det är lerig ute eller fastna med klänningen
i grenar.

Om man lutar sig mot ett träd, eller var det luta sig ifrån ett träd?
så kan bilden få mer liv.

Se hur stammarna ramar in barnet i trädet. Hmm skulle kanske beskurit
den annorlunda.

Så här ska man inte göra. Ingen blixt på när man fotar med ett
papper framför.

Lite rök och en liten detalj och du får en hemlös i Usa eller?

Solen går ned över västra stranden. Kall och frusen efter en fantastisk
kväll med fotokurs kryper jag ned under täcket. Jättetack Magnus för
en lärorik kurs.




Kommentarer
Postat av: Anders

2012-04-23 @ 23:12:30
URL: http://www.andersreitmaier.wordpress.com
Postat av: Anders

Oj, klickade enter för tidigt! Håller verkligen med, helt suverän kurs med en duktig lärare och fotograf. Tror verkligen att alla fick med sig något varje gång och själv har jag utvecklats väldigt mycket.



Gillar de två sista bilderna skarpt! I homeless har du fångat känsla och sista bilden är en snygg siluett :)



//Anders

2012-04-23 @ 23:16:19
URL: http://www.andersreitmaier.wordpress.com
Postat av: Carina

tack Anders, ja det är trist att det redan är slut.

2012-04-24 @ 08:30:31
Postat av: Moncan

Men efter det där inlägget Carina så kan jag också :-)

Skoja, jag fotar ju bara med min lilla digital.... vet inte vad det heter.... pocketkamera eller nåt :-)

Men det är lite kul det med.

Nu finns det ju lite blommor och så också.

Kram på er!

2012-04-25 @ 13:58:41
URL: http://annicapingo.blogspot.com
Postat av: Carina

Du är jätteduktig på att fota Monica. Be brorsan köpa en systemkamera till dig, kram

2012-04-27 @ 13:35:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0