Då har man...

Sålt lägenheten och snart går flytten till Jörgen och Väderögatan.
Fick bra för lägenheten och allt slit med att göra den fin gav
resultat. De nya ägarna flyttar in 1/10. Så nu har vi två månader att
komma i ordning här på Rotorp. Vi har beställt nytt kök och det kommer
v 36. Måla källaren och fixa till ungarnas rum står på agendan. Så det kommer
vara fullt upp i några månader framöver.
Nu över till lite update om veckan som varit. Ungarna har varit här
men åkte i fredags till sin pappa för fortsatt färd mot Dalarna. Med
ett stopp i Värmland hos min mamma.
Denna veckan har O-ringen satt sina spår i Halmstad. Svettiga orienterare överallt
och massa bilköer. Vi tog en promenad för att spana in det hela på Galgberget.
Såg riktigt trevligt ut. Vi passade på att shoppa på Team Sportia. Kändes jättekonstigt
att handla i en annan Team Sportia affär.
Ungarna hittade nya one pices. Jörgen har inte dessa i sin affär. Därför handlade vi där.
En rosa till Jasmine.
Jörgen var självklart med på noterna. Men denna notan på Verona tog jag för en gång skull.
Vi firade min försäljning av lägenheten med en middag på Verona. Tog lite tid med
maten där för precis före oss, kom några fotbollsknattar som skulle ha 23 pizzor.
Annars har vi badat och njutit av sommarvärmen.
Känns otroligt att ha promenads avstånd till detta härliga ställe.
Men vi har också varit på Östra Stranden och badat med Åledskompisarna som också
bjöd på en ljuvlig middag.
I några dagar framöver kommer jag vara lite gräsänkling. Jörgen har åkt till
Örebro för Bridges Festival. Han kommer spela lite kort med sina kompisar
Christer och Hoffi. Önskar han lycka till i spelandet och en trevlig campingupplevsle
i Nora. Saknar honom redan. Men han är verkligen förtjänt av lite semester
och lite spelavkoppling. Jag satsar alla min kort på arbetet denna vecka.
Eftersom ungarna åkte iväg tog jag två extra dagar på jobbet.
Blir 7 dagar på raken. Men jag fick ett bra byte med ledighet tors-fre förra veckan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0