Hjärtat i halsgropen...

Det bultar i bröstet och små svettpärlor samlas i pannan.
Huvudet ekar och munnen känns torr. En lätt darrning
i hela kroppen.
Den känslan som infinner sig när ens barn säger sig
inte må bra och har ont hjärtat, ja den känslan är obeskrivlig. Casper skrämde mig
rejält häromdagen. Att hans muskelsjukdom kan sätta sig på hjärtat
 har de förvarnat om. Han ska gå på regelbundna hjärtkontroller.
Men de har glömt kalla honom och jag har inte haft en tanke på
det. I onsdags morse så höll vi som vanligt på med våra morgonbestyr,
Sena som alltid och jag far fram som en yr höna och försöker
få ungarna att äta sin frukost. Casper säger att det gör ont i
hjärtat. Han ser blek ut och han får sitta en stund i mitt knä.
När han försöker ställa sig upp så bär inte benen. Han är helt orkeslös
och bara klagar att det gör ont i hjärtat. Vi sätter oss i bilen
och jag tänker att det går nog över. Men det bara fortsätter. Lämnar
Jasmine på fritis och åker vidare till akuten, Nu börjar jag bli rädd.
Men gråten i halsen trycker jag på nödnummerlappen på akuten.
Vi blir fort omhändertagna. Casper tycker att det känns som att
hjärtat ska sluta och slå,
Det är så många tankar som irrar runt i huvudet på mig men han blir noggrann undersökt
på akuten av två läkare. Ekg ser bra ut. Bara hög puls. De tror inte det är hjärtat med kan inte
förklara vad det är, De upptäcker att han inte blivit kallad på sin hjärtundersökning.
De ska kontakta hjärtläkaren och skynda på ett ultraljud på hjärtat. De behövs inte göras
akut och vi får åka hem. Casper är trött och vill bara åka hem. Efter några timmar är
vi hemma och helt utmattade båda två. Inte förrän på eftermiddagen släpper det onda. Jag
frågade säkert tusen gånger hur han mådde.
Vårt liv fortsätter verkligen i cityakutens anda.
Inga mer vilda strömmar tack.
Jag vill bara njuta av mina barn och ta det lugnt.
Jasmines arm har läkt bra. Full rulle med denna lilla tjejen.
Liten sötis som skräms.
 

Kommentarer
Postat av: Moncan

Har inte läst det här förut utan måste ha hoppat över det eftersom jag läste om Ola Skinnarmo sist jag kollade....
Carina... stor kram till er allihopa. En gång för länge länge sen fick jag som nån slags kramp i hjärttrakten så jag fick åka in och ta EKG, men de trodde att det kunde vara stress.
Kan det vara nåt sånt han fick? Stress hos barn kan ju se annorlunda ut, det behöver ju inte handla om negativ stress som för oss vuxna utan mera att man inte har kontroll på vardagen, att det händer saker huller om buller liksom.
Äh det där vet du säkert bättre än jag.... Min tankeverksamhet sticker iväg åt alla håll på samma gång ibland :-)
Massa kramar som sagt och hoppas att det inte händer igen.

2012-11-28 @ 18:53:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0